Partnerska grupa Czasoholicy, aktualnie najliczniejsza oraz najprężniej rozwijająca się grupa na Facebooku skupiająca miłośników zegarków, była już niejednokrotnie prezentowana na portalu, a także szerzej opisywana w najnowszym, drugim numerze magazynu Zegarki i Pasja – kwartalnik Zegarki i Pasja numer 2. Grupa licząca już ponad 20 000 członków rozwija się bardzo dynamicznie dzięki zaangażowaniu i pracy jej założycieli oraz atmosferze, którą wspólnie budują jej administratorzy oraz coraz liczniejsi członkowie. Grupa, poza codzienną działalnością polegającą na pomocy merytorycznej w zakresie różnych kwestii dotyczących zegarków, może pochwalić się już także organizacją licznych konkursów, posiadaniem kilku modeli zegarków przygotowanych specjalnie dla członków grupy, jak również obecnością jej reprezentantów na tegorocznych targach w Bazylei.
W drugim numerze kwartalnika pisałem, iż jednym z efektów tej wizyty na tegorocznych targach było nawiązanie kontaktów reprezentantów grupy z wieloma markami zegarkowymi, w tym także z marką Seiko, co skutkować miało oficjalnym spotkaniem w Polsce z przedstawicieli marki Seiko odpowiedzialnymi za działania w Europie.
I to się właśnie udało!
Pierwsze spotkanie fanów Seiko z grupy Czasoholicy z przedstawicielami Seiko Polska oraz Seiko Europe miało dość kameralny charakter. Celem spotkania (ze strony Seiko) była chęć podjęcia próby zebrania informacji oraz rozeznania potencjalnego zapotrzebowania polskiego rynku na zegarki Seiko z “wyższej” półki cenowej, jak również promocja limitowanych edycji zegarków i kolekcji Grand Seiko. Ze strony Czasoholików, poza administracją, zostały zaproszone osoby które są wieloletnimi pasjonatami Seiko, a zarazem kolekcjonerami zegarków tej marki, jak również przedstawiciel redakcji portalu Zegarki i Pasja.
Przedstawicielami Seiko Polska i Seiko Europe, którzy brali udział w tym wydarzeniu, byli:
Patricio Testart – Marketing & Sales Manager Export Europa (wschodnia),
Betul Sariaydin – Specjalista ds. Marketingu w Seiko,
Tomasz Kotula – Dyrektor ds. Importu i Marketingu, Brand Manager Seiko w Zibi.
Katarzyna Wieczorek – Asystent ds. Marketingu i Importu dla Seiko. ( Zibi).
Celem Czasoholików było pokazanie przedstawicielom Seiko nie tylko własnych kolekcji czasomierzy, które wywarły na nich ogromne wrażenie!, ale także przekazanie jasnego sygnału, iż liczne grono miłośników japońskiej marki oczekujemy także w Polsce wszystkich modeli Seiko sprzedawanych w Europie.
Co więcej, uczestnicy spotkania wystąpili nawet także z prośbą o możliwość dostępu do zegarków produkowanych tylko na rynek azjatycki, w tym Japoński!
Czy przyniesie to faktycznie efekty - czas pokaże.
Podczas spotkania przedstawiciele Seiko Europe kładki duży nacisk na przekazanie wiedzy w zakresie modeli z prestiżowej i doskonale znanej kolekcji Grand Seiko.
Kolekcji, która w tym roku przeszła pozornie niewielką, a zarazem ogromną zmianę, szczególnie z punktu widzenia konserwatywnych i niezwykle przywiązanych do tradycji Japończyków - czyli usunięcie z tarcz modeli „Seiko Grand Seiko” nazwy Seiko, a pozostawienie jedynie nazwy „Grand Seiko”!
Pan Patricio Testart przedstawił uczestnikom interesującą prezentację dotyczącą historii oraz najważniejszych cech modeli Grand Seiko, natomiast Pan Tomasz Kotula, który tłumaczył anglojęzyczną prezentacją dla tych uczestników, którzy nie władali biegle językiem angielskim, poszerzał przekaz o dodatkowe informacje z naszego rodzimego rynku.
Spotkanie odbywało się w miłej, bardzo przyjacielskiej atmosferze.
Wszyscy uczestnicy spotkania, włączając w to przedstawicieli Seiko, otrzymali specjalne t-shirty „Seikoholików”, które widoczne są na zdjęciach.
Uczestnicy mieli okazję zadawać pytania, a po zakończeniu części oficjalnej wszyscy obecni – także przedstawiciele marki Seiko – spędzili wiele czasu na podziwianiu przepięknych modeli zegarków Seiko, zarówno starych jak i nowych, które przywieźli ze sobą Czasoholicy.
Wśród imponującej liczby wszelkiego rodzaju modeli Seiko można było podziwiać także współczesne, nowe modele Seiko i Grand Seiko, udostępnione przez przedstawicieli tej marki.
Czasoholicy to pierwsza, nieformalna polska grupa na Facebooku do której zwróciła się tak znana i szanowana marka, jaką jest Seiko, z propozycją spotkania w “roboczym” formacie.
Wyraźnie można zauważyć, że grupa coraz mocniej oddziałuje na rynek nowych zegarków w Polsce, co dotyczy m. in. marki Seiko, której produkty były od samego początku obecne i widoczne wśród grupowiczów.
Poprzez tego typu inicjatywy widać, że nie trzeba być wielką korporacją czy stowarzyszeniem, by zostać dostrzeżonym przez wiodących producentów zegarków.
Ostatecznie najważniejsi są przecież przede wszystkim finalni użytkownicy czasomierzy, którzy zrzeszają się w grupach takich jak Czasoholicy oraz regularnie korzystają z profesjonalnych serwisów branżowych typu Zegarki i Pasja, by wspólnie dzielić się swoją pasją oraz zdobywać wiedzę i informacje.
Relacjonowane spotkanie było pierwszym tego typu wydarzeniem w Polsce.
Biorąc pod uwagę bardzo pozytywny odbiór całego przedsięwzięcia ze strony przedstawicieli Seiko, jest wielce prawdopodobne, iż spotkania w tym formacie - kierowane głównie do fanów japońskiej marki - będą kontynuowane i będą odbywać się cyklicznie.
Wszelkie szczegóły dotyczące kolejnych spotkań z pewnością będą prezentowane na profilu grupy Czasoholicy na Facebooku, gdzie możecie także zadawać pytania odnośnie warunków uczestnictwa w następnych spotkaniach.
Autor: Maciej Kopyto
*zdjęcia: Maciej Kopyto, Michał Wajsen, Michał Woźniak.
16:36 27.07.2017Wiadomości
Czasoholicy, pierwsze spotkanie fanów Seiko z europejskimi przedstawicielami marki – relacja oraz wiele zdjęć!
REKLAMA
Dlaczego warto pamiętać o zegarach wieżowych? Spojrzenie historyczne
Aby rozmawiać o tym, czym są zegary wieżowe i dlaczego niestety są często niedocenianym świadectwem minionych czasów, najlepiej byłoby spojrzeć na nie z punktu widzenia p ...
Smocza krzywka – regulacja ustawienia wychwytu w zegarkach
Konstruując zegarek, jego projektanci wiedzą, że jedną z bardzo ważnych, ukształtowanych przez lata i stulecia ich własności jest całkowita zamienność części. Taki wymóg ...
Poradnik: Szkło w zegarku. Jak rozpoznać rodzaj szkła w zegarku?
Prawdopodobnie każdy z nas – użytkowników zegarków, bez problemu powie jaki rodzaj szkła posiada jego zegarek, lub zegarki. Więcej problemu może sprawić udowodnienie popr ...
Recenzja: Tissot Sideral S Powermatic 80
Lato, czas wakacji, to moment, gdy wiele osób szuka „zegarka wakacyjnego” właśnie. Taki model najlepiej, aby był odporny i wodoszczelny, ale także cieszył oko wesołymi ko ...
Cedric Bellon CB01 GMT. Przykład zrównoważonego rozwoju zegarków typu „tool watch”
Cedric Bellon urodził się w Nantes. Dorastał w tradycyjnej rodzinie, a od najmłodszych lat fascynowała go nauka, ze szczególnym uwzględnieniem geologii, ekologii i antrop ...
Prezentujemy: Montblanc 1858 GMT (zdjęcia live)
Marka Montblanc konsekwentnie rozwija swoją linię zegarków z kolekcji 1858. Jak można się domyślić, nazwa tej serii nie jest przypadkowa. Liczba 1858 nawiązuje bezpośredn ...
Kross Studio KS 05 z centralnym lewitującym tourbillonem. Tu nic nie jest standardowe!
Kross Studio to niezależna manufaktura zegarmistrzowska i jednocześnie szwajcarskie studio projektowe, które zostało założone w 2020 roku przez Marco Tedeschiego. W ciągu ...
Recenzja: Epos Originale Limited Edition for Poland (4. edycja)
Epos to samodzielnie funkcjonująca szwajcarska marka zegarmistrzowska. Jest chlubną spuścizną jej założyciela Jamesa Auberta, współtwórcy słynnego mechanizmu Landeron 48. ...
Odświeżony Oris Aquis 2024. Czym różni się nowa wersja od poprzednich?
Zmiany to coś, co jest w zasadzie permanentne. Kiedyś, tak z 25 lat temu, od prezesa jednej z wielkich firm farmaceutycznych usłyszałem, że: „w naszej firmie stałe są jed ...
Odliczanie do Olimpiady rozpoczęte! Omega Speedmaster Chronoscope Paris 2024
W 1932 roku świat wyglądał zupełnie inaczej niż dziś, ale pomimo bardzo wielu zmian, część rzeczy pozostała taka sama. Jedną z nich jest partnerstwo Igrzysk Olimpijskich ...
Arnold & Son Longitude Titanium. Marynistyczny styl, choć nieco pod prąd
Jaki jest najsilniejszy trend zegarkowy ostatniego czasu? Niebieska bądź zielona tarcza? Reedycje? To wszystko są nośne tematy, ale prawdziwą popularność zbiera moda na s ...
Zieleń nadal modna. Nowa Doxa SUB 200T Sea Emerald Green
Słońce, plaża, drinki z palemką i woda. W ten sposób duża część ludzi wyobraża sobie wakacje. Bez względu na to, czy mowa o rodzimej linii brzegowej, czy egzotycznych kie ...