Hublot to dość młoda firma w zegarkowym świecie, oferująca luksusowe czasomierze.
Firmę założył w 1980 roku Carlo Crocco, a od 2008 roku wchodzi ona w skład grupy produkującej dobra luksusowe - LMVH.
Hublot w języku francuskim oznacza „bulaj”, czyli małe, okrągłe okienko umieszczone w burcie jachtu, statku lub innej jednostce pływającej – stąd charakterystyczny wygląd modeli Big Bang.
W 1980 roku Crocco stworzył zegarek, który jako pierwszy w historii zegarmistrzostwa posiadał pasek wykonany z naturalnego kauczuku. Zajęło to 3 lat badań. Początkowo model ten nie cieszył się zainteresowaniem podczas debiutu na targach Baselworld w 1980 r., jednakże niedługo po tym, zegarek okazał się sukcesem handlowym przy sprzedaży przekraczającej 2 miliony dolarów w pierwszym roku.
Firma młoda – ale bez żadnych kompleksów, rozpychająca się w zegarkowym świecie. Marce zupełnie nie przeszkadza, iż nie ma korzeni sięgających „do kilku lat po Tutenhammonie”. Narodziny marki to również narodziny koncepcji "Fusion", już na kilka miesięcy po jej założeniu. Czasomierze Hublot charakteryzują się odważnym designem oraz często dużymi rozmiarami, czego dobrym przykładem są modele z linii La Ferrari.
Marka Hublot w celu promocji i kreowania wizerunku zaangażowana jest się w wiele umów sponsorskich, m. in. piłkę nożną, formułę 1, koszykówkę czy też biegi narciarskie.
Słownik pojęć zegarmistrzowskich
Powrót do słownika