SmartWatch - Frederique Constant i Alpina

SmartWatch - Frederique Constant i Alpina

Rozgłaszane przez twórców i miłośników najnowszych technologii wieści o schyłku ery tradycyjnych zegarków i początków królowania smart zegarków nie zachęcają do fascynacji tak zegarkami mechanicznymi, a nawet tradycyjnymi elektronicznymi. Dla odmiany przynajmniej z punktu widzenia tej serii publikacji – „Fascynacja kwarcem”, właśnie smartzegarki można byłoby sobie odpuścić, bo wszystkie dotychczasowe „inteligentne” zegarki, posiadają wyświetlacz ciekłokrystaliczny, lub wskaźnik diodowy. Zgodnie ze wstępną, dotyczącą tego działu uwagą, że „na ciekłokrystalicznych wyświetlaczach można zrobić wszystko”, więc… trudno się nimi fascynować.

Inaczej jednak jest z Horological SmartWatch – czasomierzem i smartzegarkiem w jednym - zapowiedzianym i pokazanym na rynku przez firmy Frederique Constant i Alpina.


Jak w trakcie prezentacji na spotkaniu Klubu Miłośników zegarów i Zegarków 2015 w Warszawie przedstawiał Pim Koeslag – twórca smart zegarków Frederique Constant i Alpina, patrząc na rynek zegarkowy, z 21 milionów eksportowanych zegarków szwajcarskich elektronicznych, w ich – osób z firmy przekonaniu, około 30% do 50% z tej liczby, w ciągu 2-3 lat będzie w jakikolwiek sposób związanych z urządzeniami zewnętrznymi (telefon, tablet, komputer) więc będą swego rodzaju smart zegarkami.


Taki zegarek, taka deklaracja, to wyraźna kon­frontacja z elektronicznymi koncernami, na którą jako jedne z pierwszych zdecydowały się, należące do tej samej grupy, marki Frederiąue Constant i Alpina. W sprzedaży pojawiły się właśnie ich pierwsze smartwatche. Prędzej czy później musiało to nastąpić. Po smartfonach przyszła kolej na „inteligentne" zegarki, które nie tylko wskazują czas, datę itp., ale też analizują choćby codzienną dawkę ru­chu. Impulsem do szybszego działania firm zegarkowych była zapowiedź wprowadzenia w tym roku przez firmę Apple czasomierza kompatybilnego z iPhonem.

Peter C. Stas, właściciel marek Frederique Constant i Alpina, o którym mówi się, że jest zawsze kilka kroów przed wszystkimi, nie zamierzał zwlekać. Na tegorocznych targach Basel World pokazał pierwsze „inteligentne" ze­garki, które - w odróżnieniu od znanych dotąd smartwatchów - nie są elektroniczny­mi gadżetami, ale tradycyjnie wyglądający­mi czasomierzami z wbudowanym mo­dułem odpowiedzialnym za monitorowanie podstawowych funkcji życiowych.

Te wyjątkowe zegarki lada moment będą miały swoja rynkową premierę także na naszym – polskim rynku.

Horological Smartwatch marki Frederiąue Constant z wyglądu nie różni się od klasycz­nego zegarka: ma 42-milimetrową kopertę, tradycyjną tarczę z centralną wskazówką godzinową i minutową oraz tarczą dodat­kową na godzinie 6. Widoczne są wskazania dnia miesiąca i podziałka, z której odczytać można stopień aktywności właściciela ze­garka, podany w procentach. Ostatnia z wymienionych funkcji dowodzi, że mamy do czynienia z „inteligentnym" czasomierzem - znajdujący się w kopercie kwarcowy mechanizm (kaliber FC-285) połączony jest z opatentowanym mo­dułem MotionX.

Dzięki niemu da się śledzić aktywności i funkcje życiowe także podczas snu (służy do tego aplikacja na Androida lub iOS). Moduł MotionX, wyposażony w dodatkowe sensory, pozwala np. kontro­lować liczbę wykonanych kroków (również w czasie biegu) i spalone kalorie. Pokazuje także, ile godzin głębokiego snu ma za sobą właściciel zegarka.

Jak to działa ?

Niektóre dane, np. stopień ak­tywności, odczytuje się z dodatkowej tarczy na godzinie 6 (wskazówka w kolorze srebr­nym, poruszająca się po skali od O do 100, informuje o tym, w jakim stopniu użytkow­nik zrealizował swoje cele). Aby uzyskać więcej informacji, należy uruchomić przy­cisk w koronce. Wtedy czasomierz łączy się ze smartfonem i przekazuje dane zgroma­dzone przez sensory. Dzięki aplikacji dane są przetwarzane, a wyniki - wyświetlane w postaci klarownych wykresów.

Horological Smartwatch dostępny jest w dwóch wersjach w kopercie ze stali – srebrzystej, lub złoconej. Co ważne, tego zegarka, podobnie jak jego tradycyjnych zegarkowych współbraci nie trzeba ładować codziennie, lub raz na tydzień. Jego bateria wytrzymuje standardowo ponad 2 lata!


Zegarki obydwu marek działają na identycznej zasadzie, a te oznaczone logiem Alpina, w stosunku do Frederique Constant różnią się jedy­nie bardziej sportowym wyglądem i wyższą klasą wodoszczelności - na poziomie 10 atm.

Autor: Władysław Meller

P.S.

Warto wiedzieć:

Federacja Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego podaje, że rocznie sprzedaż zegarków przekracza 1,2 mld sztuk. Ok. 30 mln to zegarki szwajcarskie, w Chinach produkuje się ich 660 mln. 

 

Polecamy także:

Mój projekt – mój zegarek. Husaria od G.Gerlach
Mój projekt – mój zegarek. Husaria od G.Gerlach
Niemal równo 3 lata temu, Fundacja Gustawa Gerlacha ogłosiła rozpoczęcie konkursu "Mój projekt - mój zegarek". Konkurs skierowany do młodych konstruktorów i stylistów w założeniu miał pozwolić im na sprawdzenie się w realiach zegarkowego rynku. Zdoby ...
Steampunk Watches – zegarki inne, niż... wszystkie.
Steampunk Watches – zegarki inne, niż... wszystkie.
Zegarki nie muszą być nudne, a to stwierdzenie potwierdzają te steampunkowe. Każdy, kto szuka zegarka innego niż wszystkie, na pewno znajdzie coś dla siebie w poniższej opisanych propozycjach. Steam Punk, bo tak nazywa się nurt stylistyczny w kulturz ...
DAVOSA Gentleman Automatic – najlepszy przyjaciel… garnituru!
DAVOSA Gentleman Automatic – najlepszy przyjaciel… garnituru!
Zgodnie z definicją, Dżentelmen (ang. gentleman, fr. gentilhomme, hiszp. gentilhombre, wł. gentiluomo) – to współcześnie mężczyzna o dobrym, uprzejmym, wspaniałomyślnym i kurtuazyjnym zachowaniu, bardzo miły. W swym pierwotnym i ścisłym znaczeniu poj ...
MeisterSinger Paleograph - Single Push Column Wheel Chronograph Ref. SC107
MeisterSinger Paleograph - Single Push Column Wheel Chronograph Ref. SC107
Meister Singer – kojarzy nam się zawsze z maksymalną funkcjonalnością, ale i bardzo dużym umiarem w stylistyce oraz, co najważniejsze, z jedno wskazówkowym odczytem czasu. Dzięki temu zegarki tej marki są charakterystyczne i mają styl łatwy do zident ...
RADO HyperChrome Ultra Light zdobywa 2016 GOOD DESIGN™ Award
RADO HyperChrome Ultra Light zdobywa 2016 GOOD DESIGN™ Award
Lekki jak piórko HyperChrome Ultra Light zdobył w grudniu ubiegłego roku prestiżową nagrodę 2016 GOOD DESIGN™. To drugie wyróżnienie dla tego przełomowego modelu i trzecie dla innowacyjnej marki Rado w 2016 roku. Rado To uznana na świecie szwajcarska ...

Tagi:

REKLAMA

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

REKLAMA

Aerowatch

PARTNER

Partner KMIZ

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

REKLAMA

Glycine

REKLAMA

Victorinox

REKLAMA

Balticus

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Doxa
Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Balticus
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Xicorr