SmartWatch - Frederique Constant i Alpina

SmartWatch - Frederique Constant i Alpina

Rozgłaszane przez twórców i miłośników najnowszych technologii wieści o schyłku ery tradycyjnych zegarków i początków królowania smart zegarków nie zachęcają do fascynacji tak zegarkami mechanicznymi, a nawet tradycyjnymi elektronicznymi. Dla odmiany przynajmniej z punktu widzenia tej serii publikacji – „Fascynacja kwarcem”, właśnie smartzegarki można byłoby sobie odpuścić, bo wszystkie dotychczasowe „inteligentne” zegarki, posiadają wyświetlacz ciekłokrystaliczny, lub wskaźnik diodowy. Zgodnie ze wstępną, dotyczącą tego działu uwagą, że „na ciekłokrystalicznych wyświetlaczach można zrobić wszystko”, więc… trudno się nimi fascynować.

Inaczej jednak jest z Horological SmartWatch – czasomierzem i smartzegarkiem w jednym - zapowiedzianym i pokazanym na rynku przez firmy Frederique Constant i Alpina.


Jak w trakcie prezentacji na spotkaniu Klubu Miłośników zegarów i Zegarków 2015 w Warszawie przedstawiał Pim Koeslag – twórca smart zegarków Frederique Constant i Alpina, patrząc na rynek zegarkowy, z 21 milionów eksportowanych zegarków szwajcarskich elektronicznych, w ich – osób z firmy przekonaniu, około 30% do 50% z tej liczby, w ciągu 2-3 lat będzie w jakikolwiek sposób związanych z urządzeniami zewnętrznymi (telefon, tablet, komputer) więc będą swego rodzaju smart zegarkami.


Taki zegarek, taka deklaracja, to wyraźna kon­frontacja z elektronicznymi koncernami, na którą jako jedne z pierwszych zdecydowały się, należące do tej samej grupy, marki Frederiąue Constant i Alpina. W sprzedaży pojawiły się właśnie ich pierwsze smartwatche. Prędzej czy później musiało to nastąpić. Po smartfonach przyszła kolej na „inteligentne" zegarki, które nie tylko wskazują czas, datę itp., ale też analizują choćby codzienną dawkę ru­chu. Impulsem do szybszego działania firm zegarkowych była zapowiedź wprowadzenia w tym roku przez firmę Apple czasomierza kompatybilnego z iPhonem.

Peter C. Stas, właściciel marek Frederique Constant i Alpina, o którym mówi się, że jest zawsze kilka kroów przed wszystkimi, nie zamierzał zwlekać. Na tegorocznych targach Basel World pokazał pierwsze „inteligentne" ze­garki, które - w odróżnieniu od znanych dotąd smartwatchów - nie są elektroniczny­mi gadżetami, ale tradycyjnie wyglądający­mi czasomierzami z wbudowanym mo­dułem odpowiedzialnym za monitorowanie podstawowych funkcji życiowych.

Te wyjątkowe zegarki lada moment będą miały swoja rynkową premierę także na naszym – polskim rynku.

Horological Smartwatch marki Frederiąue Constant z wyglądu nie różni się od klasycz­nego zegarka: ma 42-milimetrową kopertę, tradycyjną tarczę z centralną wskazówką godzinową i minutową oraz tarczą dodat­kową na godzinie 6. Widoczne są wskazania dnia miesiąca i podziałka, z której odczytać można stopień aktywności właściciela ze­garka, podany w procentach. Ostatnia z wymienionych funkcji dowodzi, że mamy do czynienia z „inteligentnym" czasomierzem - znajdujący się w kopercie kwarcowy mechanizm (kaliber FC-285) połączony jest z opatentowanym mo­dułem MotionX.

Dzięki niemu da się śledzić aktywności i funkcje życiowe także podczas snu (służy do tego aplikacja na Androida lub iOS). Moduł MotionX, wyposażony w dodatkowe sensory, pozwala np. kontro­lować liczbę wykonanych kroków (również w czasie biegu) i spalone kalorie. Pokazuje także, ile godzin głębokiego snu ma za sobą właściciel zegarka.

Jak to działa ?

Niektóre dane, np. stopień ak­tywności, odczytuje się z dodatkowej tarczy na godzinie 6 (wskazówka w kolorze srebr­nym, poruszająca się po skali od O do 100, informuje o tym, w jakim stopniu użytkow­nik zrealizował swoje cele). Aby uzyskać więcej informacji, należy uruchomić przy­cisk w koronce. Wtedy czasomierz łączy się ze smartfonem i przekazuje dane zgroma­dzone przez sensory. Dzięki aplikacji dane są przetwarzane, a wyniki - wyświetlane w postaci klarownych wykresów.

Horological Smartwatch dostępny jest w dwóch wersjach w kopercie ze stali – srebrzystej, lub złoconej. Co ważne, tego zegarka, podobnie jak jego tradycyjnych zegarkowych współbraci nie trzeba ładować codziennie, lub raz na tydzień. Jego bateria wytrzymuje standardowo ponad 2 lata!


Zegarki obydwu marek działają na identycznej zasadzie, a te oznaczone logiem Alpina, w stosunku do Frederique Constant różnią się jedy­nie bardziej sportowym wyglądem i wyższą klasą wodoszczelności - na poziomie 10 atm.

Autor: Władysław Meller

P.S.

Warto wiedzieć:

Federacja Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego podaje, że rocznie sprzedaż zegarków przekracza 1,2 mld sztuk. Ok. 30 mln to zegarki szwajcarskie, w Chinach produkuje się ich 660 mln. 

 

Polecamy także:

Zegarki lotnicze - 6 modeli typu „pilot”, które stały się klasyką gatunku!
Zegarki lotnicze - 6 modeli typu „pilot”, które stały się klasyką gatunku!
Niektórzy twierdzą (some say…), że kamieniami milowymi w rozwoju naszej cywilizacji były kolejne przełomowe momenty osiągane w dokładności pomiaru czasu. Niezależnie od tego, zegary i zegarki zawsze towarzyszyły postępowi techniki i rozwiązaniom „hig ...
Sylwetki wielkich zegarmistrzów: Abraham-Louis Breguet - zegarmistrz urodzony by odnieść sukces.
Sylwetki wielkich zegarmistrzów: Abraham-Louis Breguet - zegarmistrz urodzony by odnieść sukces.
W zachodniej Szwajcarii, nad brzegiem malowniczego jeziora Neuchâtel, 10 stycznia 1747 roku urodził się pierwszy syn Janas-Louisa Breguet i Suzanne-Marguerite Bollein. Abraham-Louis Breguet wychowywał się w szanowanej rodzinie, zamieszkującej Neuchât ...
Balticus – nowy model „Czarny Pył”, PGNiG Superliga oraz inne aktywności polskiej marki!
Balticus – nowy model „Czarny Pył”, PGNiG Superliga oraz inne aktywności polskiej marki!
Jedna z najmłodszych, ale zarazem bardzo prężnie działająca polska marka Balticus już dość dobrze usadowiła się na naszym rodzimym rynku. Producent, który podbił serca naszych rodaków, a także zagranicznych fanów zegarków modelem „Gwiezdny Pył”, kons ...
Xicorr – dotychczasowe osiągnięcia oraz co polska marka zaoferuje nam w 2017 roku?
Xicorr – dotychczasowe osiągnięcia oraz co polska marka zaoferuje nam w 2017 roku?
W 2017 roku minie pięć lat działalności polskiej marki Xicorr Watches. Dokładnie 10 kwietnia 2012 nasz rodzimy producent zegarków sprzedał swój pierwszy czasomierz (Circle cb o numerach referencyjnych X0102-004/XS21-004). Od tego czasu sporo się dzia ...
„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017
„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017
W 2007 roku Federacja Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego (FHS) podjęła działania mające na celu umocnienie etykiety Swiss Made w przemyśle zegarkowym.  Wiązało się to przede wszystkim z dokonaniem zmian w rozporządzeniu regulującym stosowanie nazwy ...

Tagi:

REKLAMA

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

REKLAMA

Glycine

PARTNER

Partner KMIZ

REKLAMA

Atlantic AtlanticAtlantic

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Doxa

REKLAMA

Aerowatch

REKLAMA

Alpina
Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Jakim wymagającym testom poddawane ...
Jakim wymagającym testom poddawane ...
14.07.2015
Zegarki Vintage: LANCO Airvac 6000 ...
Zegarki Vintage: LANCO Airvac 6000 ...
28.07.2015

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Balticus
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tag Hauer
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco