SmartWatch - Frederique Constant i Alpina

SmartWatch - Frederique Constant i Alpina

Rozgłaszane przez twórców i miłośników najnowszych technologii wieści o schyłku ery tradycyjnych zegarków i początków królowania smart zegarków nie zachęcają do fascynacji tak zegarkami mechanicznymi, a nawet tradycyjnymi elektronicznymi. Dla odmiany przynajmniej z punktu widzenia tej serii publikacji – „Fascynacja kwarcem”, właśnie smartzegarki można byłoby sobie odpuścić, bo wszystkie dotychczasowe „inteligentne” zegarki, posiadają wyświetlacz ciekłokrystaliczny, lub wskaźnik diodowy. Zgodnie ze wstępną, dotyczącą tego działu uwagą, że „na ciekłokrystalicznych wyświetlaczach można zrobić wszystko”, więc… trudno się nimi fascynować.

Inaczej jednak jest z Horological SmartWatch – czasomierzem i smartzegarkiem w jednym - zapowiedzianym i pokazanym na rynku przez firmy Frederique Constant i Alpina.


Jak w trakcie prezentacji na spotkaniu Klubu Miłośników zegarów i Zegarków 2015 w Warszawie przedstawiał Pim Koeslag – twórca smart zegarków Frederique Constant i Alpina, patrząc na rynek zegarkowy, z 21 milionów eksportowanych zegarków szwajcarskich elektronicznych, w ich – osób z firmy przekonaniu, około 30% do 50% z tej liczby, w ciągu 2-3 lat będzie w jakikolwiek sposób związanych z urządzeniami zewnętrznymi (telefon, tablet, komputer) więc będą swego rodzaju smart zegarkami.


Taki zegarek, taka deklaracja, to wyraźna kon­frontacja z elektronicznymi koncernami, na którą jako jedne z pierwszych zdecydowały się, należące do tej samej grupy, marki Frederiąue Constant i Alpina. W sprzedaży pojawiły się właśnie ich pierwsze smartwatche. Prędzej czy później musiało to nastąpić. Po smartfonach przyszła kolej na „inteligentne" zegarki, które nie tylko wskazują czas, datę itp., ale też analizują choćby codzienną dawkę ru­chu. Impulsem do szybszego działania firm zegarkowych była zapowiedź wprowadzenia w tym roku przez firmę Apple czasomierza kompatybilnego z iPhonem.

Peter C. Stas, właściciel marek Frederique Constant i Alpina, o którym mówi się, że jest zawsze kilka kroów przed wszystkimi, nie zamierzał zwlekać. Na tegorocznych targach Basel World pokazał pierwsze „inteligentne" ze­garki, które - w odróżnieniu od znanych dotąd smartwatchów - nie są elektroniczny­mi gadżetami, ale tradycyjnie wyglądający­mi czasomierzami z wbudowanym mo­dułem odpowiedzialnym za monitorowanie podstawowych funkcji życiowych.

Te wyjątkowe zegarki lada moment będą miały swoja rynkową premierę także na naszym – polskim rynku.

Horological Smartwatch marki Frederiąue Constant z wyglądu nie różni się od klasycz­nego zegarka: ma 42-milimetrową kopertę, tradycyjną tarczę z centralną wskazówką godzinową i minutową oraz tarczą dodat­kową na godzinie 6. Widoczne są wskazania dnia miesiąca i podziałka, z której odczytać można stopień aktywności właściciela ze­garka, podany w procentach. Ostatnia z wymienionych funkcji dowodzi, że mamy do czynienia z „inteligentnym" czasomierzem - znajdujący się w kopercie kwarcowy mechanizm (kaliber FC-285) połączony jest z opatentowanym mo­dułem MotionX.

Dzięki niemu da się śledzić aktywności i funkcje życiowe także podczas snu (służy do tego aplikacja na Androida lub iOS). Moduł MotionX, wyposażony w dodatkowe sensory, pozwala np. kontro­lować liczbę wykonanych kroków (również w czasie biegu) i spalone kalorie. Pokazuje także, ile godzin głębokiego snu ma za sobą właściciel zegarka.

Jak to działa ?

Niektóre dane, np. stopień ak­tywności, odczytuje się z dodatkowej tarczy na godzinie 6 (wskazówka w kolorze srebr­nym, poruszająca się po skali od O do 100, informuje o tym, w jakim stopniu użytkow­nik zrealizował swoje cele). Aby uzyskać więcej informacji, należy uruchomić przy­cisk w koronce. Wtedy czasomierz łączy się ze smartfonem i przekazuje dane zgroma­dzone przez sensory. Dzięki aplikacji dane są przetwarzane, a wyniki - wyświetlane w postaci klarownych wykresów.

Horological Smartwatch dostępny jest w dwóch wersjach w kopercie ze stali – srebrzystej, lub złoconej. Co ważne, tego zegarka, podobnie jak jego tradycyjnych zegarkowych współbraci nie trzeba ładować codziennie, lub raz na tydzień. Jego bateria wytrzymuje standardowo ponad 2 lata!


Zegarki obydwu marek działają na identycznej zasadzie, a te oznaczone logiem Alpina, w stosunku do Frederique Constant różnią się jedy­nie bardziej sportowym wyglądem i wyższą klasą wodoszczelności - na poziomie 10 atm.

Autor: Władysław Meller

P.S.

Warto wiedzieć:

Federacja Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego podaje, że rocznie sprzedaż zegarków przekracza 1,2 mld sztuk. Ok. 30 mln to zegarki szwajcarskie, w Chinach produkuje się ich 660 mln. 

 

Polecamy także:

2004 - Posuwisto-zwrotny ruch wahnika
2004 - Posuwisto-zwrotny ruch wahnika
W 2004 roku Tag Heuer zaprezentował prototyp zegarka Monaco V4 (nie przeznaczony do sprzedaży) z niekonwencjonalnym modelem masy bezwładnościowej naciągu automatycznego. Wykonany został z wolframu w kształcie sztabki i wykonywał ruch posuwisto zwrotn ...
Zegarowo – zegarkowa Noc Muzeów 2017. Co, gdzie i kiedy będzie się działo?
Zegarowo – zegarkowa Noc Muzeów 2017. Co, gdzie i kiedy będzie się działo?
Tak, jak zapowiadaliśmy, chcemy naszych Czytelników poinformować o zegarowo-zegarkowych aktywnościach przygotowanych na Noc Muzeów 2017. Zaczynamy przedpremierowo – już w najbliższy czwartek o godzinie 18.59 w Mysłowicach. 18.05.2017 Noc Muzeów w Szy ...
1983 - Wskazanie Dnia Wielkanocy
1983 - Wskazanie Dnia Wielkanocy
Wielkanoc jest jednym ze "świąt ruchomych" kalendarza chrześcijańskiego i w kolejnych latach przypada ono na inny dzień. Wynika to z przyjętych w 325 roku ustaleń soboru nicejskiego, wedle których Wielkanoc jest obchodzona w pierwszą niedzielę po pie ...
Zegarki vintage: LIP Roger Tallon Chronograph MACH 2000 Dark Master
Zegarki vintage: LIP Roger Tallon Chronograph MACH 2000 Dark Master
Koniec lat 60. i początek 70. ubiegłego wieku był okresem najbardziej burzliwym w historii zegarmistrzostwa. Rewolucja kwarcowa doprowadziła do upadku setek marek zegarkowych, które nie były w stanie konkurować z nowoczesną technologią, popularnością ...
Video recenzja: Davosa Titanium Automatic
Video recenzja: Davosa Titanium Automatic
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji modelu Titanium Automatic szwajcarskiej marki Davosa. Nasz redakcyjny kolega Adrian prezentował ten model niedawno w formie klasycznej recenzji. Wówczas we wstępie napisał tak: Marka Davosa jest relatywnie młod ...

Tagi:

REKLAMA

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

REKLAMA

Junghans

PARTNER

Partner KMIZ

REKLAMA

Doxa

REKLAMA

Aerowatch

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

REKLAMA

Atlantic AtlanticAtlantic

REKLAMA

Glycine

REKLAMA

Balticus
Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Balticus
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Xicorr