Marka Maurice Lacroix - oficjalny partner FC Barcelona otworzyła kolejny rozdział we współpracy z tym prestiżowym klubem piłkarskim. Wszystko za sprawą nowej, wyjątkowej kolekcji 24 czasomierzy, z których każdy został zaprojektowany indywidualnie przez poszczególnych zawodników Barcy.
Każdy z 24 czasomierzy wspomnianej specjalnej kolekcji jest wynikiem kreatywnej współpracy wybitnych zawodników z uznaną szwajcarską manufakturą. Każdy model tak wyjątkowy jak piłkarz, który go zaprojektował, każdy jest wizytówką mocnej osobowości.
Personalizacja na najwyższym poziomie
Marka Maurice Lacroix ma już na swoim koncie udane kampanie reklamowe stworzone we współpracy z FC Barceloną. Zawodnicy klubu zachwycają swoją fenomenalną grą na boisku, sprytem i kreatywnością. Ich pasja i zaangażowanie podczas meczu przekłada się również na inne dziedziny życia. Dlatego piłkarze z chęcią podjęli się nowego wyzwania biorąc udział w dwudziestu czterech indywidualnych spotkaniach pod okiem ekspertów z manufaktury Maurice Lacroix. Owocem każdej sesji był projekt oryginalnego czasomierza bazujący na flagowym modelu marki – zegarku Pontos S.
Kreatywność poparta doświadczeniem
Nigdy wcześniej w historii nie powstała tak unikalna kolekcja czasomierzy. Na potrzeby projektu czasowo zmieniono ośrodek treningowy FC Barcelona we w pełni wyposażone, profesjonalne studio projektowe.
Dzięki temu przedsięwzięciu, najwspanialsi zawodnicy klubu (wśród nich Messi, Neymar, Suarez, Iniesta, Piqué, Rakitic i Busquets) mogli zagłębić się w świat Maurice Lacroix i uwolnić kreatywność tworząc jedyne w swoim rodzaju dzieła. Do dyspozycji mieli szeroką gamę materiałów: tarcz, pasków, ręcznie wykonanych szkiców i mechanizmów. Każdy z elementów był szczegółowo omówiony ale największe emocje wzbudził POWERLITE®.
Ten wysokiej jakości stop jest trzy razy mocniejszy i dwa razy lżejszy od używanej powszechnie stali szlachetnej. Co więcej, można go nasycić kolorem dzięki technice anodowania. Pigment wnika w strukturę stopu. Oprócz różnych wersji kolorystycznych, zawodnicy mogli również wybrać między matowym i polerowanym wykończeniem koperty jak również zadecydować o ewentualnym grawerze umieszczonym na jej boku. Dzięki specjalnej aplikacji, na bieżąco można było śledzić zmiany wprowadzane w projekcie. Wydarzenie okazało się być nie tylko ekscytującym, nowym doświadczeniem ale również fantastyczną zabawą.
„Zapamiętaj, to właśnie jest mój zegarek!”
Sesje projektowe okazały się być świetną okazją do wyrażenia siebie w kreatywny, pełen emocji sposób. Podczas gdy część piłkarzy (Suarez, Adriano, Ter Stegen, Bartra) ujawnili swoją spokojniejszą stronę poprzez stonowane wzornictwo, inni (Mascherano, Xavi, Busquets) puścili wodze fantazji ukazując wyrazistą osobowość.
„Popatrz tylko na niego, zapisz i zapamiętaj. To właśnie jest mój zegarek!” – tak skwitował swój projekt Dani Alves, dumny z osiągniętego efektu. W ten sposób, w jednym zdaniu zamknął ideę całego przedsięwzięcia.
Światowa wystawa
Już niebawem unikalne czasomierze trafią w ręce piłkarzy. Manufaktura Maurice Lacroix będąc pod wrażeniem nowej kolekcji postanowiła wyprodukować drugi, identyczny komplet zegarków odpowiadający zaprojektowanym przez zawodników (w sumie 24). Żaden z dodatkowych zegarków nie będzie jednak przeznaczony na sprzedaż. Niebawem wszystkie modele wyruszą w trasę po całym świecie. Wystawa zawita do krajów Europy, Stanów Zjednoczonych, a także na Bliski Wschód i do Azji.
Do zobaczenia w Polsce!
Władysław Meller
na podstawie materiałów prasowych marki Maurice Lacroix
21:46 01.06.2015Wiadomości
Niezwykłe zegarki niezwykłych piłkarzy. Maurice Lacroix i FC Barcelona
REKLAMA
Seiko Astron – to w końcu kryzys czy rewolucja?
Niedawno minęło 51 lat od premiery zegarka, który według wielu wstrząsnął przemysłem zegarmistrzowskim. Rocznica, nawet jeśli niezbyt okrągła, wydaje się dobrym pretekste ...
Konkurs „Najpiękniejsze zdjęcie zegarka” – fotografie, które zwyciężyły w okresie od maja do sierpnia 2017!
Zbliża się koniec roku, a to idealny czas na podsumowania. Za nami już 4 udane edycje konkursu fotograficznego organizowanego przez grupę Czasoholicy. Mamy przyjemność za ...
Krótka historia zegarmistrzostwa od II Wojny Światowej. „Dobry” socjalizm
Abstrahując od przedstawionego w poprzednim odcinku pod zaczerpniętym z historii Polski tytułem „Bitwa o handel”, nastawienia władz państwowych do rzemiosła po zakończeni ...
Nowe „piloty” Junghans - Meister Pilot Chronoscope i Meister Pilot Automatic
Wiele firm zegarmistrzowskich szczyci się zaopatrywaniem np. floty w chronometry morskie, lotnictwo w zegarki dla pilotów, czy agencje kosmiczne w zegarki, które trafiły ...
Szósty ocean. Blancpain x Swatch Bioceramic Scuba Fifty Fathoms Ocean of Storms
We wrześniu ubiegłego roku Swatch we współpracy z Blancpain pokazał 5 zegarków inspirowanych modelem Blancpain Fifty Fathoms oraz pięcioma oceanami, każdy o indywidualnym ...
„Klasyczny zegarek w 2023 roku nie ma sensu”? My uważamy, że nadal ma sens istnienia i długo będzie miał!
Tak w zacytowanym tytule, jak i we wstępie do opracowania: „Klasyczny zegarek w 2023 roku nie ma sensu. Przekonaj mnie do zmiany zdania” (tutaj), jego autor Łukasz Kotkow ...
Zegarki lepsze niż inwestycje na giełdzie? Rynek używanych zegarków rośnie i będzie rósł nadal
Rynek używanych zegarków w 2021 roku miał wartość ok. 22 miliardów dolarów, co stanowiło prawie jedną trzecią całego rynku luksusowych zegarków o wartości 75 miliardów do ...
Portal „Zegarki i Pasja” z rekordowym poziomem liczby wizyt!
W ostatnich kilku latach coraz trudniej o dobre wiadomości. Cieszymy się więc, że możemy taką pozytywną informację przekazać naszym czytelniczkom i czytelnikom, a także n ...
Nowy Vulcain Grand Prix. Dla lubiących stylistykę i filozofię “Old money”
Vulcain to szwajcarska marka zegarków założona w 1858 roku przez braci Ditisheim w miejscowości La Chaux-de-Fonds, mieszczącej się we francuskojęzycznej części kraju. Poc ...
Rolex, największy wygrany branży zegarkowej 2023. Rekordowy rok + „Rolexowy klip”
Dla wielu branż ostatnie lata nie są łatwe. Kryzys nie ominął również rynku zegarkowego, chociaż trzeba podkreślić, że nie cała branża miała problemy. Segment luksusowy w ...
Snoopy wylądował. Omega x Swatch Moonswatch Mission to the Moonphase
Tylko jeden astronauta poleciał na orbitę promem, był na międzynarodowej stacji kosmicznej i wylądował na Księżycu. W 2022 roku wsiadł również na pokład rekordowego lotu ...
Roamer Competence Skeleton IV. Dla miłośników zegarków szkieletowanych
Szwajcarska marka Roamer zaprezentowała sześć zegarków w ramach nowej linii Competence Skeleton IV. To zegarki mechaniczne dla miłośników pełnego widoku na tak zwane zega ...