„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

POWRÓT 23.01.2017 Wiadomości
„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

W 2007 roku Federacja Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego (FHS) podjęła działania mające na celu umocnienie etykiety Swiss Made w przemyśle zegarkowym.  Wiązało się to przede wszystkim z dokonaniem zmian w rozporządzeniu regulującym stosowanie nazwy zegarków szwajcarskich.

Powyższa inicjatywa posiadała 3 główne cele:

- długoterminowa gwarancja wiarygodności oznaczenia geograficznego;

- umocnienie reputacji szwajcarskiej tradycji zegarmistrzowskiej oraz wysokich wartości dodanych dla produktów pochodzenia szwajcarskiego;

- uczynienie prawa bardziej szczegółowym, w celu ukrócenia nadużyć.

„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

Jeszcze do niedawna, aby móc napisać na zegarku Swiss Made wystarczyło (w dużym uproszczeniu), by minimum 50% wartości zegarka było wykonane w Szwajcarii i podatki były tam opłacone (siedziba firmy w Szwajcarii).

Od 1 stycznia 2017 roku w tym kraju obowiązuje zmieniona Ustawa o Ochronie Znaków Towarowych i Oznaczeń Pochodzenia.  

Wedle najnowszych założeń, aby móc oznaczyć zegarek jako szwajcarski minimum 60% kosztów wykonania zegarka musi być poniesionych na terenie Szwajcarii.

Oczywiście w kwestii podatków nic się nie zmienia, choć ze względu na Unię Europejską spora część firm prowadzi spedycję z oddziałów w Europie, lub składów celnych.  

Swiss Made

Firmy produkujące zegarki będą mogły doliczyć do kosztów:

- koszty produkcji i montażu;

- koszty prac badawczych oraz rozwojowych;

- koszty związane z zapewnieniem certyfikowania jakości, które są przewidziane przez ustawę lub znormalizowane w danym sektorze gospodarczym.

Swiss Made

Natomiast nie będzie można wliczać:

- kosztów dla produktów naturalnych, które z powodu obiektywnych warunków nie mogą występować w kraju pochodzenia,

- kosztów surowców wtórnych, które nie występują w wystarczających ilościach w kraju pochodzenia,

- kosztów pakowania,

- kosztów transportu,

- kosztów dystrybucji, jak również tych z tytułu działalności marketingowej, czy obsługi klienta.

„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

Powyższe działania na pewno zwiększą zaufanie klientów zakupujących produkty pochodzenia szwajcarskiego.

FHS na pewno będzie sukcesywnie dążyć do zwiększenia wartości procentowej w celu zlikwidowania marek szczycących się mianem zegarka szwajcarskiego, a w rzeczywistości nie mających z nim dużo wspólnego.

Autor: Paweł Gigauri

Polecamy także:

VICTORINOX - historia scyzoryków i zegarków marki Victorinox
VICTORINOX - historia scyzoryków i zegarków marki Victorinox
Tytułem wstępu: historia marki Victorinox nie jest powiązana ściśle z zegarmistrzostwem. Mimo, iż jej genezy należy doszukiwać się, podobnie zresztą jak w przypadku wielu znanych dzisiaj producentów czasomierzy, w Szwajcarii. O marce Victorinox słysz ...
Recenzja: CITIZEN Mechanical NH8389-88LE
Recenzja: CITIZEN Mechanical NH8389-88LE
W naszej redakcji mieliśmy już przyjemność z bliskiego spotkania z czasomierzem marki Citizen. Był to zegarek z kwarcowym mechanizmem, o bardzo dużych możliwościach, a przy okazji świetnie wykonany – CITIZEN Eco-Drive World Time Radio Controlled Supe ...
DOXA Telemeter – styl retro w nieco bardziej współczesnej odsłonie.
DOXA Telemeter – styl retro w nieco bardziej współczesnej odsłonie.
Wynalezienie telemetru datuje się na 1769 rok i jest przypisane Jamesowi Wattowi, szkockiemu badaczowi, najbardziej znanemu z przyczynienia się do rewolucji przemysłowej poprzez prace nad maszynami parowymi. Właściwe do dnia dzisiejszego najczęstsze ...
Video recenzja: ORIS ChronOris Date
Video recenzja: ORIS ChronOris Date
Zapraszamy do obejrzenia video recenzji modelu ChronOris Date marki ORIS. Nasz redakcyjny kolega Adrian prezentował ten model niedawno w formie klasycznej recenzji. Wówczas we wstępie napisał tak: ...dziś niemalże każdy może znaleźć interesujący mode ...
„Historia mojego zegarka Atlantic” - prezentacja zwycięskich prac. Część 3 (ostatnia).
„Historia mojego zegarka Atlantic” - prezentacja zwycięskich prac. Część 3 (ostatnia).
Zapraszamy do zapoznania się z ostatnimi czterema pracami, które znalazły się pośród 10 zwycięskich historii wyłonionych w konkursie organizowanym przez Atlantic Polska, grupę Czasoholicy oraz portal Zegarki i Pasja. Każda z prac jest bez wątpienia b ...

Tagi:

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

Glycine

REKLAMA

Aerowatch

REKLAMA

Partner KMIZ

PARTNER

Epos

REKLAMA

Seiko SeikoSeiko

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Doxa

REKLAMA

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Alpina

REKLAMA

Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Tomasz Ciachorowski dołączył do gro...
Tomasz Ciachorowski dołączył do gro...
20.01.2017
MOVADO - słońce na tarczy. Zegarki ...
MOVADO - słońce na tarczy. Zegarki ...
04.02.2017

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Balticus
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Montblanc
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tag Hauer
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Vostok Europe
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco