„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

POWRÓT 23.01.2017 Wiadomości
„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

W 2007 roku Federacja Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego (FHS) podjęła działania mające na celu umocnienie etykiety Swiss Made w przemyśle zegarkowym.  Wiązało się to przede wszystkim z dokonaniem zmian w rozporządzeniu regulującym stosowanie nazwy zegarków szwajcarskich.

Powyższa inicjatywa posiadała 3 główne cele:

- długoterminowa gwarancja wiarygodności oznaczenia geograficznego;

- umocnienie reputacji szwajcarskiej tradycji zegarmistrzowskiej oraz wysokich wartości dodanych dla produktów pochodzenia szwajcarskiego;

- uczynienie prawa bardziej szczegółowym, w celu ukrócenia nadużyć.

„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

Jeszcze do niedawna, aby móc napisać na zegarku Swiss Made wystarczyło (w dużym uproszczeniu), by minimum 50% wartości zegarka było wykonane w Szwajcarii i podatki były tam opłacone (siedziba firmy w Szwajcarii).

Od 1 stycznia 2017 roku w tym kraju obowiązuje zmieniona Ustawa o Ochronie Znaków Towarowych i Oznaczeń Pochodzenia.  

Wedle najnowszych założeń, aby móc oznaczyć zegarek jako szwajcarski minimum 60% kosztów wykonania zegarka musi być poniesionych na terenie Szwajcarii.

Oczywiście w kwestii podatków nic się nie zmienia, choć ze względu na Unię Europejską spora część firm prowadzi spedycję z oddziałów w Europie, lub składów celnych.  

Swiss Made

Firmy produkujące zegarki będą mogły doliczyć do kosztów:

- koszty produkcji i montażu;

- koszty prac badawczych oraz rozwojowych;

- koszty związane z zapewnieniem certyfikowania jakości, które są przewidziane przez ustawę lub znormalizowane w danym sektorze gospodarczym.

Swiss Made

Natomiast nie będzie można wliczać:

- kosztów dla produktów naturalnych, które z powodu obiektywnych warunków nie mogą występować w kraju pochodzenia,

- kosztów surowców wtórnych, które nie występują w wystarczających ilościach w kraju pochodzenia,

- kosztów pakowania,

- kosztów transportu,

- kosztów dystrybucji, jak również tych z tytułu działalności marketingowej, czy obsługi klienta.

„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

Powyższe działania na pewno zwiększą zaufanie klientów zakupujących produkty pochodzenia szwajcarskiego.

FHS na pewno będzie sukcesywnie dążyć do zwiększenia wartości procentowej w celu zlikwidowania marek szczycących się mianem zegarka szwajcarskiego, a w rzeczywistości nie mających z nim dużo wspólnego.

Autor: Paweł Gigauri

Polecamy także:

Zegarki szwajcarskie w roku 2016. Bilans roku
Zegarki szwajcarskie w roku 2016. Bilans roku
Zakończenie targów Baselworld, jak co roku owocuje udostępnieniem szerszemu gronu osób danych statystycznych zbieranych przez Federację Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego w zakresie wielkości eksportu tejże branży. Jako, że w ostatnich latach nastą ...
Crowdfunding sposobem na stworzenie wymarzonego zegarka? 4 najciekawsze projekty zegarkowe na Kickstarter!
Crowdfunding sposobem na stworzenie wymarzonego zegarka? 4 najciekawsze projekty zegarkowe na Kickstarter!
Każdy, kto kocha zegarki posiada szeroką wiedzę na temat marek zegarkowych. Wielu z nas marzy również o stworzeniu własnego modelu zegarka, który spełniałby nasze oczekiwania. Wychodząc naprzeciw potrzebom przedsiębiorców oraz głodnych nowości konsum ...
Zegarkowy savoir-vivre – czyli co wolno, co należy, a czego robić nie wypada
Zegarkowy savoir-vivre – czyli co wolno, co należy, a czego robić nie wypada
Zegarki (skoncentruję się na męskich) nie stanowią obecnie jedynie urządzeń do wskazywania czasu. Tych mamy wokół siebie na tyle dużo, że noszenie zegarka nie jest niezbędne. W praktyce obecnie zegarki są raczej męską biżuterią, czymś, co pokazuje os ...
Krótka historia zegarmistrzostwa od II Wojny Światowej. „Dobry” socjalizm
Krótka historia zegarmistrzostwa od II Wojny Światowej. „Dobry” socjalizm
Abstrahując  od przedstawionego w poprzednim odcinku pod zaczerpniętym z historii Polski tytułem „Bitwa o handel”, nastawienia władz państwowych do rzemiosła po zakończeniu II Wojny Światowej, zegarmistrzostwo było działalnością mało atrakcyjną. Wobe ...
Balticus - tegoroczny debiut i osiągnięcia oraz plany na 2017 rok!
Balticus - tegoroczny debiut i osiągnięcia oraz plany na 2017 rok!
2016 rok zbliża się ku końcowi. Jest to rok obfitujący w wiele wydarzeń, które miały miejsce w światowej branży zegarkowej, ale - co warte podkreślenia – także na naszym rodzimym rynku. Mijający rok to debiut kolejnego polskiego producenta zegarków – ...

Tagi:

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

Alpina

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Partner KMIZ

PARTNER

Aerowatch

REKLAMA

Epos

REKLAMA

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Doxa

REKLAMA

Glycine

REKLAMA

Seiko SeikoSeiko

REKLAMA

Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Tomasz Ciachorowski dołączył do gro...
Tomasz Ciachorowski dołączył do gro...
20.01.2017
MOVADO - słońce na tarczy. Zegarki ...
MOVADO - słońce na tarczy. Zegarki ...
04.02.2017

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Balticus
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tag Hauer
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Vostok Europe
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco