„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

W 2007 roku Federacja Szwajcarskiego Przemysłu Zegarkowego (FHS) podjęła działania mające na celu umocnienie etykiety Swiss Made w przemyśle zegarkowym.  Wiązało się to przede wszystkim z dokonaniem zmian w rozporządzeniu regulującym stosowanie nazwy zegarków szwajcarskich.

Powyższa inicjatywa posiadała 3 główne cele:

- długoterminowa gwarancja wiarygodności oznaczenia geograficznego;

- umocnienie reputacji szwajcarskiej tradycji zegarmistrzowskiej oraz wysokich wartości dodanych dla produktów pochodzenia szwajcarskiego;

- uczynienie prawa bardziej szczegółowym, w celu ukrócenia nadużyć.

„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

Jeszcze do niedawna, aby móc napisać na zegarku Swiss Made wystarczyło (w dużym uproszczeniu), by minimum 50% wartości zegarka było wykonane w Szwajcarii i podatki były tam opłacone (siedziba firmy w Szwajcarii).

Od 1 stycznia 2017 roku w tym kraju obowiązuje zmieniona Ustawa o Ochronie Znaków Towarowych i Oznaczeń Pochodzenia.  

Wedle najnowszych założeń, aby móc oznaczyć zegarek jako szwajcarski minimum 60% kosztów wykonania zegarka musi być poniesionych na terenie Szwajcarii.

Oczywiście w kwestii podatków nic się nie zmienia, choć ze względu na Unię Europejską spora część firm prowadzi spedycję z oddziałów w Europie, lub składów celnych.  

Swiss Made

Firmy produkujące zegarki będą mogły doliczyć do kosztów:

- koszty produkcji i montażu;

- koszty prac badawczych oraz rozwojowych;

- koszty związane z zapewnieniem certyfikowania jakości, które są przewidziane przez ustawę lub znormalizowane w danym sektorze gospodarczym.

Swiss Made

Natomiast nie będzie można wliczać:

- kosztów dla produktów naturalnych, które z powodu obiektywnych warunków nie mogą występować w kraju pochodzenia,

- kosztów surowców wtórnych, które nie występują w wystarczających ilościach w kraju pochodzenia,

- kosztów pakowania,

- kosztów transportu,

- kosztów dystrybucji, jak również tych z tytułu działalności marketingowej, czy obsługi klienta.

„Swiss Made” – zmiany od 1 stycznia 2017

Powyższe działania na pewno zwiększą zaufanie klientów zakupujących produkty pochodzenia szwajcarskiego.

FHS na pewno będzie sukcesywnie dążyć do zwiększenia wartości procentowej w celu zlikwidowania marek szczycących się mianem zegarka szwajcarskiego, a w rzeczywistości nie mających z nim dużo wspólnego.

Autor: Paweł Gigauri

Polecamy także:

Recenzja: Balticus Helmet Diver Black oraz Helmet Diver Pepsi
Recenzja: Balticus Helmet Diver Black oraz Helmet Diver Pepsi
Markę Balticus darzę dużą sympatią. Zasłużyła na to sposobem komunikowania, otwartością, przyjmowaniem krytyki we właściwy sposób – ale co najważniejsze – odważnymi, a zarazem udanymi projektami zegarków. Miałem już przyjemność testować modele z seri ...
JUNGHANS – obszerna historia marki
JUNGHANS – obszerna historia marki
Historia marki sięga roku 1861. Jej początki odrobinę różnią się od narodzin większości innych, znanych dzisiaj wytwórni zegarków. Wiążą się one z produkcją pojedynczych części do czasomierzy, a manufaktura jeszcze długi czas miała opierać się wizji ...
Zegarkowy savoir-vivre – czyli co wolno, co należy, a czego robić nie wypada
Zegarkowy savoir-vivre – czyli co wolno, co należy, a czego robić nie wypada
Zegarki (skoncentruję się na męskich) nie stanowią obecnie jedynie urządzeń do wskazywania czasu. Tych mamy wokół siebie na tyle dużo, że noszenie zegarka nie jest niezbędne. W praktyce obecnie zegarki są raczej męską biżuterią, czymś, co pokazuje os ...
ETERNA 1948 For Him Réveil
ETERNA 1948 For Him Réveil
Bez większego rozgłosu i „fajerwerków” Eterna zaprezentowała niedawno nowy czasomierz z klasycznej, eleganckiej  linii Heritage. Geneza nowego modelu to podobno moment odnalezienia w magazynach 80 sztuk nieużywanych mechanizmów Adolf Schild kaliber 1 ...
Konkurs „Historia mojego zegarka Atlantic”: wręczenie nagród i prezentacja zwycięskich prac. Część 1
Konkurs „Historia mojego zegarka Atlantic”: wręczenie nagród i prezentacja zwycięskich prac. Część 1
Konkurs zorganizowany przez Atlantic Polska oraz grupę Czasoholicy, przy wsparciu medialnym portalu Zegarki i Pasja, ogłoszony  został pod koniec listopada i trwał przez cały grudzień 2016. Ideą konkursu było zaprezentowanie historii zegarka Atlantic ...

Tagi:

REKLAMA

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

REKLAMA

Aerowatch

PARTNER

Partner KMIZ

REKLAMA

Glycine

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

REKLAMA

Atlantic AtlanticAtlantic

REKLAMA

Balticus

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Doxa
Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Tomasz Ciachorowski dołączył do gro...
Tomasz Ciachorowski dołączył do gro...
20.01.2017
MOVADO - słońce na tarczy. Zegarki ...
MOVADO - słońce na tarczy. Zegarki ...
04.02.2017

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Balticus
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco