Odliczanie do Baselworld 2014

POWRÓT 01.01.2014 Wiadomości
Odliczanie do Baselworld 2014

Przygotowania do największych światowych targów zegarków i biżuterii w roku 2014 wchodzą już w fazę końcową. Prawie 7000 ciężarówek dowiozło już na teren targów elementy wyposażenia dla budowy stoisk na ośmiodniowe targi Baselworld.

Sama logistyka tej operacji, to niezwykły projekt, który był przygotowywany tak, by zadziałał jak… szwajcarski zegarek. Od 27-go organizatorzy otworzą podwoje tych corocznych prestiżowych targów.

Baselworld, mat. prasowe


Rzesza gości zmierzająca do Bazylei, dla wzięcia udziału w targach może w tym roku liczyć grono nawet 150 tysięcy osób, a dodatkowo organizatorzy spodziewają się także około 3 500 przedstawicieli mediów z całego świata. Baselworld Watch and Jewellery Show – bo tak brzmi pełna angielskojęzyczna nazwa imprezy, przez ostatnie lata przekształcała się w targi, o których dziś można mówić w samych tylko superlatywach.

Należy zaznaczy, że podawane w tytule słowo „targi” jest poprawne właściwie tylko w sensie nazwy, tej międzynarodowo rozpoznawalnej i międzynarodowej ze względu na przekrój osób biorących w niej udział imprezy. Miasteczko wystawowe, z  wielką ilością „sklepów”, które w wielu przypadkach przewyższają nawet luksusowe butiki prestiżowych ulic niejednego z miast, będzie gotowe już w najbliższych dniach.

fot. Baselworld, mat. prasowe


Jakkolwiek Baselworld nie oferuje odwiedzającym jej gościom możliwości dokonania zakupów, w tradycyjnym rozumieniu tego słowa, to są one także otwarte dla osób prywatnych – nie majonych niczego wspólnego z branżą. Jednak tak naprawdę, targi są zorientowane na kontakty producentów, dystrybutorów i decydentów z punktów sprzedaży zegarków i biżuterii (B2B biznes) z całego świata.

Z ponad 150 000 spodziewanych gości, zdecydowaną większość stanowią właśnie przedstawiciele i właściciele firm będących ogniwami pośredniczącymi w którejś z handlowych części z branży: zegarkowej, jubilerskiej, lub związanej z  kamieniami szlachetnymi. Dla tych dwóch pierwszych branż – zegarkowej i biżuteryjnej Baselworld jest niekwestionowanie, najważniejszą doroczną imprezą.

Nowe produkty, trendy wzornicze i wszelkie zawodowe innowacje przygotowywane są na te dni i  są z wielką pompą prezentowane przez globalnych właśnie tutaj. Szacuje się, że ponad 80% światowych kontraktów na sprzedaż zegarków i biżuterii jest generowanych właśnie na Baselworld.

fot. Baselworld, mat. prasowe


Zainteresowanie rynków azjatyckich trwa


Liczba spodziewanych gości z krajów azjatyckich, w tym w szczególności z Hong Kongu i Chin potwierdza stabilny ich wzrost z roku na rok. To ważne, bo w czasie poprzednich targów wydawała się ona być rekordową i trudną do pobicia.

W ostatnim czasie wzrosła także znacząco – o 20% w stosunku do roku 2010, liczba przybywających z tamtego regionu świata dziennikarzy.  Ten trend, który  nie wskazuje tendencji spadkowej, wydaje się być ściśle związany z wolumenem obrotu zegarkami i biżuterią realizowanym przez kraje azjatyckie.

fot. Baselworld, mat. prasowe


„Hot spot” dla najnowszych trendów


Branże: zegarkowa i biżuteryjna, w ostatnich latach stały się ważnymi pod kątem kreowania nowych trendów w ogólnym aspekcie stylu życia. Dyktatorzy mody, styliści i eksperci marketingu z wielu różnych gałęzi przemysłu, czerpią inspiracje odwiedzając tę unikatową na skalę światową imprezę.  Z tego powodu, liczba wystawców ze świata mody powiązanych z branżą, którzy prezentują się w czasie targów Baselworld ze swoimi obszernymi kolekcjami także wzrasta.

Również pawilony wystawiennicze bywają często projektowane i stawiane, przez znanych architektów. Nie jest więc też przypadkiem, że światowo rozpoznawalne osoby spacerujące alejkami wystawienniczymi, których długość w sumie przekracza 30 kilometrów, można tutaj często spotkać.

fot. Baselworld, mat. prasowe


Jedno z największych wydarzeń medialnych


Liczba 3 500 akredytowanych dziennikarzy, z całego niemal świata stawia Baselworld bardzo wysoko, powodując, że impreza zalicza ta się do stosunkowo wąskiego grona najważniejszych w roku. W ten sposób media stały się też, najpoważniejszym partnerem targów. Wzrastające zainteresowanie ze strony dziennikarzy jest ściśle powiązane ze wzrostem sprzedaży luksusowych produktów w rejonie Azji, w szczególności dotyczy to Hong Kongu, Chin i Taiwanu.

Właśnie dla nich, ze względy na aspekt logistyczny, duża liczba spotkań z mediami przygotowywana przez największe koncerny z branży odbywa się w trakcie targów.

Dziennikarze na Baselworld mają szczelnie zaplanowane grafiki na wszystkie dni trwania imprezy, a spotkania przewidywane są ze wszystkimi z 1 400 wystawców.

Dla utrzymania aktywnej roli, która przypada targom, jak co roku wydawany będzie codzienny magazyn targowy „Daily News”, zawierający około osiemdziesięciu stron w każdym wydaniu. Jest on redagowany na podstawie materiałów przekazywanych przez około 25 uznanych w świecie dziennikarzy branżowych.

Czas do Bazylei, czas na Baselworld!

Redakcja Zegarki i Pasja

Polecamy także:

CERTINA DS Action Powermatic 80 Diver’s Watch
CERTINA DS Action Powermatic 80 Diver’s Watch
Nasza planeta ma powierzchnię 510 mln km2 z czego obszar wody zajmuje 369,1 mln km2. Nic więc dziwnego, że odkrywanie świata wodnego stało się pasją człowieka, który do dyspozycji posiada tylko 140,9 mln km2 lądu. Zamiłowanie do podwodnych eksploracj ...
Recenzja: BULOVA Men's Automatic 97A109
Recenzja: BULOVA Men's Automatic 97A109
Bulova to firma z amerykańskim rodowodem, która może poszczycić się historią nie krótszą i nie mniej chwalebną niż wielu szwajcarskich producentów dbających o akcentowanie swoich korzeni oraz osiągnięć.  Tak naprawdę historia tej marki nadaje się na ...
DAVOSA Neoteric Pilot Automatic – reinterpretacja klasycznego zegarka typu „Pilot”
DAVOSA Neoteric Pilot Automatic – reinterpretacja klasycznego zegarka typu „Pilot”
Marka Davosa pojawiła się stosunkowo niedawno, jednak jej korzenie wywodzą się z dziejów rodziny Haslerów i sięgają aż do 1861 roku. W tym właśnie roku Abel Frederic Hasler rozpoczął produkcję krótkich serii zegarków kieszonkowych. Interes rodzinny r ...
AEROWATCH Renaissance Big Mechanical
AEROWATCH Renaissance Big Mechanical
Pisałem przy okazji recenzji modelu 7 Time Zones – że czasomierze marki Aerowatch są rozpoznawalne, że firma wypracowała swój styl. Zegarki o klasycznym wyglądzie, ale jednak charakterystyczne. Nie inaczej jest w przypadku kolejnego reprezentanta lin ...
CERTINA DS Action Diver Chronograph – prawdziwy „diving watch”
CERTINA DS Action Diver Chronograph – prawdziwy „diving watch”
Certina to jedna z nielicznych zegarkowych marek szwajcarskich, która możliwa była do zdobycia w naszym kraju w czasach komunistycznych, kiedy królowały u nas sowieckie czasomierze. Firma buduje swój wizerunek już od 1888 roku. Dziś funkcjonując w ra ...

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

Glycine

REKLAMA

Aerowatch

REKLAMA

Partner KMIZ

PARTNER

Alpina

REKLAMA

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Epos

REKLAMA

Seiko SeikoSeiko

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Doxa

REKLAMA

Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Rado i Agnieszka Radwańska
Rado i Agnieszka Radwańska
01.01.2014
Szwajcarska precyzja, rosyjska dusz...
Szwajcarska precyzja, rosyjska dusz...
01.01.2014

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Balticus
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Montblanc
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tag Hauer
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Vostok Europe
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco