• Zegarki marki Alpina
  • Zegarki marki Vostok Europe
  • Zegarki marki Orient
  • Zegarki marki Citizen
  • Zegarki marki Seiko
  • Zegarki marki Perrelet
  • Zegarki marki Aviator Swiss Made
  • Zegarki marki Prim
  • Zegarki marki Frederique Constant
  • Zegarki marki Grand Seiko
  • Zegarki marki G-SHOCK
  • Zegarki marki Luminox
  • Zegarki marki Tissot
  • Zegarki marki Davosa
  • Zegarki marki Michel Herbelin
  • Zegarki marki Aerowatch
  • Zegarki marki Junghans
  • Zegarki marki Epos
  • Zegarki marki Ball
  • Zegarki marki Roamer
  • Zegarki marki Oris
  • Zegarki marki Błonie
  • Zegarki marki Montblanc
  • Zegarki marki Certina
  • Zegarki marki Rado
  • Zegarki marki Omega
  • Zegarki marki Atlantic
  • Zegarki marki Bulova
  • Zegarki marki Orient Star

Fossil Poland rozpoczyna swoją aktywność - wywiad


Można odnieść wrażenie, że oddział Fossil Group - Fossil Poland sp. z o.o. rozpoczął swoją aktywność w Polsce od… no właśnie od czego? My z poziomu portalu rejestrujemy cały czas nadzwyczaj częste odwiedziny opublikowanego na Zegarki i Pasja w lutym opracowania pt. „Biuro Fossil Group w Polsce”.

Otrzymujemy także zapytania o kontakt do serwisu firmy. Brak tej informacji, zgodnie z przekazami ze sklepów, dotyczy wielu użytkowników zegarków ze „stajni Fossil”.

By odpowiedzieć na powyższe pytanie udało się nam przeprowadzić wywiad z panią Anną Studzińską – Dyrektorem Zarządzającym firmy Fossil Poland.

Władysław Meller (ZiP): Od czego rozpoczęła działalność firma, którą Pani kieruje?

Anna Studzińska (Fossil): Spółka Fossil Poland Sp. z o.o. została zarejestrowana w lutym 2015 roku, ale oficjalne rozpoczęcie działalności nastąpiło 6 lipca 2015 roku.

Okres od lutego do lipca wykorzystaliśmy na przeprowadzenie szeregu czynności związanych z uruchomieniem polskiego oddziału Fossil Group, głównie procesy rekrutacyjne zespołu specjalistów z dziedziny sprzedaży, marketingu, merchandisingu, księgowości i obsługi klienta. Wybraliśmy lokalizację na siedzibę firmy, wdrożyliśmy globalne systemy informatyczne i przeprowadziliśmy szereg szkoleń nowych pracowników w Polsce, Szwajcarii i Niemczech. 

W tym okresie rozwiązane zostały również umowy z dotychczasowymi dystrybutorami, którzy o zamiarach Fossil Group zostali poinformowani już w styczniu 2015 roku, a oficjalne wypowiedzenie umów nastąpiło w marcu 2015 roku. Chcieliśmy aby dotychczasowi dystrybutorzy mieli czas na reorganizację. Zależało nam aby proces transformacji przeszedł w najbardziej korzystny sposób dla każdej ze stron.

ZiP: Dlaczego dotychczas nie pojawiła się żadna informacja o lokalizacji biura Waszej firmy, ani o kontakcie do działu serwisu zegarków dystrybuowanych przez Fossil Poland?

Fossil: Klienci Fossil Poland (salony oferujące zegarki i biżuterię) zostali szczegółowo poinformowani o wszystkich istotnych warunkach współpracy. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi klientami. Informacje przekazujemy drogą mailową jak również podczas osobistych kontaktów z naszymi przedstawicielami handlowymi.

Przygotowaliśmy również specjalny przewodnik dla naszych klientów aby w łatwy sposób mogli znaleźć ważne dla siebie informacje, między innymi dotyczące obsługi posprzedażowej z adresem do działu serwisowego włącznie. Fossil Poland nie prowadzi sprzedaży detalicznej, współpracujemy z salonami sprzedającymi zegarki i biżuterię i z punktu widzenia klienta ostatecznego to telefony do naszych klientów (salonów) są najważniejsze.
 

ZiP: Jeśli jednak przysłowiowy Kowalski ma uszkodzony zegarek z Waszego portfolio i wcale nie ma w okolicy sklepu oferującego takie wyroby, to nie bardzo wie co ma zrobić, a w internecie pomocy nie uzyska?

Fossil: Każdy posiadacz zegarka lub biżuterii z naszego portfolio może zgłosić się do salonu który oferuje produkty Fossil Group. Salony, które z nami współpracują doskonale wiedzą jak postępować w przypadku zgłoszenia reklamacji. Obecnie pracujemy nad uruchomieniem platformy informacyjnej dla klientów ostatecznych, aby w łatwy sposób mogli znaleźć informacje o naszych punktach serwisowych.

wywiad z Fossil Poland, Anna Studzińska, Władysław Meller

ZiP: Jak z punktu widzenia sklepów będzie się różniła współpraca, oferta i obsługa serwisowa zegarków z grupy Fossil?

Fossil: Na dzień dzisiejszy nie planujemy rewolucji. Z pewnością do końca tego roku nie rozszerzymy oferty o nowe marki. Chcemy skupić się na bieżącym asortymencie i na wsparciu jego sprzedaży. Jakiekolwiek zmiany mają charakter wyłącznie rozwojowy.

Na pewno będziemy chcieli pozytywnie zaskoczyć naszych klientów w aspekcie obsługi posprzedażowej. Od lipca współpracujemy z profesjonalnym centrum serwisowym FAST zlokalizowanym we Francji, które obsługuje również inne oddziały wchodzące w skład Fossil Group w rejonie EMEA (tj. Europa, Bliski Wschód i Afryka).

ZiP: Czy wysyłka wszystkich zegarków do serwisu za granicą jest najlepszym rozwiązaniem i dlaczego?

Fossil: W pierwszym momencie każdemu mogłoby się wydawać, że wysyłka serwisowanych produktów za granicę podnosi koszty i wydłuża czas wykonania serwisu. Proszę mi uwierzyć – tak nie jest. Największym wyzwaniem jest szybki dostęp do maksymalnie dużej ilości części zamiennych. Tego nie mogłyby zagwarantować krajowe serwisy. Przyjmując, że koszty wysyłki można zminimalizować, a jakość obsługi jest perfekcyjna, rozwiązanie to stanowi najlepszy wybór dla naszych klientów.

FAST – to doświadczony partner Fossil Group i jest naprawdę doskonałym centrum serwisowym.

Co najważniejsze działa bardzo szybko!

Oczywiście my – jako Fossil Poland doceniamy zaufanie jakim krajowi zegarmistrzowie cieszą się u naszych klientów. Każdy zegarmistrz w Polsce, bez specjalnych wymogów może zamawiać części zamienne do zegarków z naszej oferty.

ZiP: Tyle tylko, że nie wszyscy zegarmistrzowie z Wami współpracują i wiedzą gdzie Was szukać!

Fossil: Nad tym pracujemy i jest to kwestia, która zostanie szybko rozwiązana.

wywiad z Fossil Poland, Anna Studzińska, Władysław Meller

ZiP: Wraz z ostatnimi zmianami w firmie Swatch Group Polska, nastąpiły znaczące zmiany wśród ówczesnych dystrybutorów jej marek, otworzonych zostało kilka sklepów Hour Passion z ofertę Grupy Swatch. Potem pojawił się także butik firmowy Omega. Jak Wy planujecie współpracę z dotychczasowymi punktami sprzedaży zegarków z grupy Fossil?
Czy będziecie budować swoją własną sieć sklepów?

Fossil: Na dzień dzisiejszy Fossil nie ma konkretnych planów dotyczących własnych butików w Polsce. Swoje działania chcemy skupić na obecnej bazie klientów. Na tej podstawie będziemy budować sieć dystrybucji i sukcesywnie ją rozwijać. Jesteśmy otwarci na poszerzenie współpracy zgodnie z realizowaną przez Fossil Poland strategią selektywnej dystrybucji. Warto wyjaśnić że Fossil Group ma dwa główne obszary działalnościi tj. marki własne Fossil, Skagen, Michele, Relic i Zodiac oraz marki licencyjne jak: Michael Kors, Emporio Armani, Burberry, Marc by Marc Jacobs, Diesel, Armani Exchange, DKNY, Adidas, Karl Lagerfeld, Tory Burch i Kate Spade New York, dla których Fossil Group produkuje zegarki i biżuterię. Jeżeli mowa o budowaniu sieci monobrandowych butików, to jest to możliwe w przypadku marek własnych.

Każdy 
sklep pod marką Fossil lub Skagen oferuje nie tylko zegarki i biżuterię. Dostępna jest cała oferta marki. Doświadczenia z innych rynków, na których działa Fossil Group wskazują że otwarcie takiego butiku zwiększa sprzedaż w okolicznych salonach oferujących nasze produkty. Butik do idealne miejsce aby poczuć prawdziwe DNA marki.

wywiad z Fossil Poland, Anna Studzińska, Władysław Meller

ZiP: Czy Fossil Poland zaskoczy swoich potencjalnych klientów, czy też naszych polskich miłośników zegarków jakimiś swoimi wyjątkowymi aktywnościami?

Fossil: Planujemy działania, które mają na celu rozwój marek na polskim rynku, a co za tym idzie wymierne korzyści dla naszych klientów. Na dzień dzisiejszy nie chciałabym jednak zdradzać szczegółów. Wówczas nie będzie już efektu zaskoczenia.


wywiad z Fossil Poland, Anna Studzińska, Władysław Meller

ZiP:
Bardzo dziękujemy za rozmowę i życzymy szybkiego zakończenia wszystkich spraw, jakie związane są z otwarciem nowej firmy na naszym rynku.

Fossil: Bardzo dziękujemy.

Zegarki i Pasja – to też stosunkowo młody portal, więc pewnie możemy życzyć tego samego, z małym dodatkiem – owocnej współpracy z branżowymi firmami.

Władysław Meller

Siedziba: Fossil Poland Sp. z o.o.
02-146 Warszawa, 
17 Stycznia 48
www.fossilgroup.com
email: [email protected]


Tagi:

Tissot - Premium

REKLAMA

Magazyn ZIP - Wszystkie wydania

MAGAZYN Zegarki i Pasja - Wszystkie wydania

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

Epos 420

REKLAMA

Greenlogic 420

REKLAMA

Montblanc 420

REKLAMA

Atlantic 420

REKLAMA

Janeba Oris 420

REKLAMA

Frederique Constant 420

REKLAMA

Sector 420

REKLAMA

Xicorr nie odpuszcza!
Xicorr nie odpuszcza!
20.08.2015
Zegarki i piłka nożna. Część 1 - co...
Zegarki i piłka nożna. Część 1 - co...
04.09.2015

Podstrony producentów

Zegarki marki Aerowatch
Zegarki marki Alpina
Zegarki marki Atlantic
Zegarki marki Aviator Swiss Made
Zegarki marki Ball
Zegarki marki Bulova
Zegarki marki Błonie
Zegarki marki Certina
Zegarki marki Citizen
Zegarki marki Davosa
Zegarki marki Epos
Zegarki marki Frederique Constant
Zegarki marki G-SHOCK
Zegarki marki Grand Seiko
Zegarki marki Junghans
Zegarki marki Luminox
Zegarki marki Maurice Lacroix
Zegarki marki Michel Herbelin
Zegarki marki Montblanc
Zegarki marki Omega
Zegarki marki Orient
Zegarki marki Orient Star
Zegarki marki Oris
Zegarki marki Perrelet
Zegarki marki Polpora
Zegarki marki Prim
Zegarki marki Rado
Zegarki marki Roamer
Zegarki marki Seiko
Zegarki marki Tissot
Zegarki marki Vostok Europe
Zegarki marki Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco