Fossil Poland rozpoczyna swoją aktywność - wywiad

POWRÓT 28.08.2015 Wiadomości
Fossil Poland rozpoczyna swoją aktywność - wywiad

Można odnieść wrażenie, że oddział Fossil Group - Fossil Poland sp. z o.o. rozpoczął swoją aktywność w Polsce od… no właśnie od czego? My z poziomu portalu rejestrujemy cały czas nadzwyczaj częste odwiedziny opublikowanego na Zegarki i Pasja w lutym opracowania pt. „Biuro Fossil Group w Polsce”.

Otrzymujemy także zapytania o kontakt do serwisu firmy. Brak tej informacji, zgodnie z przekazami ze sklepów, dotyczy wielu użytkowników zegarków ze „stajni Fossil”.

By odpowiedzieć na powyższe pytanie udało się nam przeprowadzić wywiad z panią Anną Studzińską – Dyrektorem Zarządzającym firmy Fossil Poland.

Władysław Meller (ZiP): Od czego rozpoczęła działalność firma, którą Pani kieruje?

Anna Studzińska (Fossil): Spółka Fossil Poland Sp. z o.o. została zarejestrowana w lutym 2015 roku, ale oficjalne rozpoczęcie działalności nastąpiło 6 lipca 2015 roku.

Okres od lutego do lipca wykorzystaliśmy na przeprowadzenie szeregu czynności związanych z uruchomieniem polskiego oddziału Fossil Group, głównie procesy rekrutacyjne zespołu specjalistów z dziedziny sprzedaży, marketingu, merchandisingu, księgowości i obsługi klienta. Wybraliśmy lokalizację na siedzibę firmy, wdrożyliśmy globalne systemy informatyczne i przeprowadziliśmy szereg szkoleń nowych pracowników w Polsce, Szwajcarii i Niemczech. 

W tym okresie rozwiązane zostały również umowy z dotychczasowymi dystrybutorami, którzy o zamiarach Fossil Group zostali poinformowani już w styczniu 2015 roku, a oficjalne wypowiedzenie umów nastąpiło w marcu 2015 roku. Chcieliśmy aby dotychczasowi dystrybutorzy mieli czas na reorganizację. Zależało nam aby proces transformacji przeszedł w najbardziej korzystny sposób dla każdej ze stron.

ZiP: Dlaczego dotychczas nie pojawiła się żadna informacja o lokalizacji biura Waszej firmy, ani o kontakcie do działu serwisu zegarków dystrybuowanych przez Fossil Poland?

Fossil: Klienci Fossil Poland (salony oferujące zegarki i biżuterię) zostali szczegółowo poinformowani o wszystkich istotnych warunkach współpracy. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi klientami. Informacje przekazujemy drogą mailową jak również podczas osobistych kontaktów z naszymi przedstawicielami handlowymi.

Przygotowaliśmy również specjalny przewodnik dla naszych klientów aby w łatwy sposób mogli znaleźć ważne dla siebie informacje, między innymi dotyczące obsługi posprzedażowej z adresem do działu serwisowego włącznie. Fossil Poland nie prowadzi sprzedaży detalicznej, współpracujemy z salonami sprzedającymi zegarki i biżuterię i z punktu widzenia klienta ostatecznego to telefony do naszych klientów (salonów) są najważniejsze.
 

ZiP: Jeśli jednak przysłowiowy Kowalski ma uszkodzony zegarek z Waszego portfolio i wcale nie ma w okolicy sklepu oferującego takie wyroby, to nie bardzo wie co ma zrobić, a w internecie pomocy nie uzyska?

Fossil: Każdy posiadacz zegarka lub biżuterii z naszego portfolio może zgłosić się do salonu który oferuje produkty Fossil Group. Salony, które z nami współpracują doskonale wiedzą jak postępować w przypadku zgłoszenia reklamacji. Obecnie pracujemy nad uruchomieniem platformy informacyjnej dla klientów ostatecznych, aby w łatwy sposób mogli znaleźć informacje o naszych punktach serwisowych.

wywiad z Fossil Poland, Anna Studzińska, Władysław Meller

ZiP: Jak z punktu widzenia sklepów będzie się różniła współpraca, oferta i obsługa serwisowa zegarków z grupy Fossil?

Fossil: Na dzień dzisiejszy nie planujemy rewolucji. Z pewnością do końca tego roku nie rozszerzymy oferty o nowe marki. Chcemy skupić się na bieżącym asortymencie i na wsparciu jego sprzedaży. Jakiekolwiek zmiany mają charakter wyłącznie rozwojowy.

Na pewno będziemy chcieli pozytywnie zaskoczyć naszych klientów w aspekcie obsługi posprzedażowej. Od lipca współpracujemy z profesjonalnym centrum serwisowym FAST zlokalizowanym we Francji, które obsługuje również inne oddziały wchodzące w skład Fossil Group w rejonie EMEA (tj. Europa, Bliski Wschód i Afryka).

ZiP: Czy wysyłka wszystkich zegarków do serwisu za granicą jest najlepszym rozwiązaniem i dlaczego?

Fossil: W pierwszym momencie każdemu mogłoby się wydawać, że wysyłka serwisowanych produktów za granicę podnosi koszty i wydłuża czas wykonania serwisu. Proszę mi uwierzyć – tak nie jest. Największym wyzwaniem jest szybki dostęp do maksymalnie dużej ilości części zamiennych. Tego nie mogłyby zagwarantować krajowe serwisy. Przyjmując, że koszty wysyłki można zminimalizować, a jakość obsługi jest perfekcyjna, rozwiązanie to stanowi najlepszy wybór dla naszych klientów.

FAST – to doświadczony partner Fossil Group i jest naprawdę doskonałym centrum serwisowym.

Co najważniejsze działa bardzo szybko!

Oczywiście my – jako Fossil Poland doceniamy zaufanie jakim krajowi zegarmistrzowie cieszą się u naszych klientów. Każdy zegarmistrz w Polsce, bez specjalnych wymogów może zamawiać części zamienne do zegarków z naszej oferty.

ZiP: Tyle tylko, że nie wszyscy zegarmistrzowie z Wami współpracują i wiedzą gdzie Was szukać!

Fossil: Nad tym pracujemy i jest to kwestia, która zostanie szybko rozwiązana.

wywiad z Fossil Poland, Anna Studzińska, Władysław Meller

ZiP: Wraz z ostatnimi zmianami w firmie Swatch Group Polska, nastąpiły znaczące zmiany wśród ówczesnych dystrybutorów jej marek, otworzonych zostało kilka sklepów Hour Passion z ofertę Grupy Swatch. Potem pojawił się także butik firmowy Omega. Jak Wy planujecie współpracę z dotychczasowymi punktami sprzedaży zegarków z grupy Fossil?
Czy będziecie budować swoją własną sieć sklepów?

Fossil: Na dzień dzisiejszy Fossil nie ma konkretnych planów dotyczących własnych butików w Polsce. Swoje działania chcemy skupić na obecnej bazie klientów. Na tej podstawie będziemy budować sieć dystrybucji i sukcesywnie ją rozwijać. Jesteśmy otwarci na poszerzenie współpracy zgodnie z realizowaną przez Fossil Poland strategią selektywnej dystrybucji. Warto wyjaśnić że Fossil Group ma dwa główne obszary działalnościi tj. marki własne Fossil, Skagen, Michele, Relic i Zodiac oraz marki licencyjne jak: Michael Kors, Emporio Armani, Burberry, Marc by Marc Jacobs, Diesel, Armani Exchange, DKNY, Adidas, Karl Lagerfeld, Tory Burch i Kate Spade New York, dla których Fossil Group produkuje zegarki i biżuterię. Jeżeli mowa o budowaniu sieci monobrandowych butików, to jest to możliwe w przypadku marek własnych.

Każdy 
sklep pod marką Fossil lub Skagen oferuje nie tylko zegarki i biżuterię. Dostępna jest cała oferta marki. Doświadczenia z innych rynków, na których działa Fossil Group wskazują że otwarcie takiego butiku zwiększa sprzedaż w okolicznych salonach oferujących nasze produkty. Butik do idealne miejsce aby poczuć prawdziwe DNA marki.

wywiad z Fossil Poland, Anna Studzińska, Władysław Meller

ZiP: Czy Fossil Poland zaskoczy swoich potencjalnych klientów, czy też naszych polskich miłośników zegarków jakimiś swoimi wyjątkowymi aktywnościami?

Fossil: Planujemy działania, które mają na celu rozwój marek na polskim rynku, a co za tym idzie wymierne korzyści dla naszych klientów. Na dzień dzisiejszy nie chciałabym jednak zdradzać szczegółów. Wówczas nie będzie już efektu zaskoczenia.


wywiad z Fossil Poland, Anna Studzińska, Władysław Meller

ZiP:
Bardzo dziękujemy za rozmowę i życzymy szybkiego zakończenia wszystkich spraw, jakie związane są z otwarciem nowej firmy na naszym rynku.

Fossil: Bardzo dziękujemy.

Zegarki i Pasja – to też stosunkowo młody portal, więc pewnie możemy życzyć tego samego, z małym dodatkiem – owocnej współpracy z branżowymi firmami.

Władysław Meller

Siedziba: Fossil Poland Sp. z o.o.
02-146 Warszawa, 
17 Stycznia 48
www.fossilgroup.com
email: [email protected]

Polecamy także:

Zatrzymajmy zegary!!! Akcja Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków
Zatrzymajmy zegary!!! Akcja Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków
W związku ze śmiercią współzałożyciela Klubu Miłośników Zegarów i Zegarków Profesora Zdzisława Mrugalskiego, grono zegarkowych fascynatów przygotowało akcję uhonorowania pamięci swojego Honorowego Prezesa, ale też najwybitniejszego polskiego zegarmis ...
Recenzja: Błonie BH300 - dla uczczenia pierwszego polskiego dywizjonu bombowego
Recenzja: Błonie BH300 - dla uczczenia pierwszego polskiego dywizjonu bombowego
Marka Błonie miłośnikom zegarków kojarzy się z czasomierzami produkowanymi w Polsce przed 60 laty. Przez niecałe 10 lat wyprodukowano ok. 1.2 miliona zegarków. Mimo, że modeli było niewiele, a mechanizm był „licencyjny", to jednak marka jest bardzo m ...
Schaumburg Watch: Moon Grand Perpetual Two – księżyc na nadgarstku!
Schaumburg Watch: Moon Grand Perpetual Two – księżyc na nadgarstku!
Do pełnego obrotu księżyca potrzebujemy 27,3217 dni według kalendarza syderycznego, czyli gwiazdowego, ale od nowiu do nowiu mamy miesiąc synodyczny, który wynosi 29,52 dnia. Prosty mechanizm faz księżyca w zegarku mierzy jeden cykl księżyca z 275 dn ...
Zegarki Louis Moinet w salonie Ferrari
Zegarki Louis Moinet w salonie Ferrari
Znana z zaprojektowania zegarków: Armin Strom - Cognac Watch i Peter Speake-Marin - Rum Watch firma Wealth Solutions, zaprosiła swoich gości do samochodowego salonu Ferrari na ulicy Nowy Świat 6/12 w Warszawie, na spotkanie z kolejną unikatową, zegar ...
ORIS Altimeter Rega Limited Edition – zegarek dedykowany REGA
ORIS Altimeter Rega Limited Edition – zegarek dedykowany REGA
Oris przedstawił niedawno nowy model Altimeter Rega, zegarek dedykowany REGA, czyli szwajcarskiej fundacji non-profit świadczącej usługi ratownictwa lotniczego. Decyzja o stworzeniu tego typu czasomierza zainspirowana została potrzebami profesjonalny ...

Tagi:

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

Aerowatch

REKLAMA

Alpina

REKLAMA

Partner KMIZ

PARTNER

Junghans

REKLAMA

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Seiko SeikoSeiko

REKLAMA

Glycine

REKLAMA

Epos

REKLAMA

Doxa

REKLAMA

Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Xicorr nie odpuszcza!
Xicorr nie odpuszcza!
20.08.2015
Zegarki i piłka nożna. Część 1 - co...
Zegarki i piłka nożna. Część 1 - co...
04.09.2015

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Balticus
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Montblanc
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tag Hauer
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Vostok Europe
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco