Bazylea 2014. Szczegół na miarę podsumowania

POWRÓT 18.04.2014 Wiadomości
Bazylea 2014. Szczegół na miarę podsumowania

W podsumowaniu targów branżowych - jak dla każdego tego typu wydarzenia, powinno udać się wskazać jego tematy wiodące - te o których rozmawiała znacząca liczba odwiedzających targi gości. Oczywiście dla spotkania w naszej branży – w tym przypadku Baselworld 2014, najważniejsze są ponadczasowe zegarki, czy też nowe rozwiązania techniczne.
Wydaje się, że z tegorocznych targów Baselworld trudno byłoby wskazać...

W podsumowaniu targów branżowych - jak dla każdego tego typu wydarzenia, powinno udać się wskazać jego tematy wiodące - te o których rozmawiała znacząca liczba odwiedzających targi gości. Oczywiście dla spotkania w naszej branży – w tym przypadku Baselworld 2014, najważniejsze są ponadczasowe zegarki, czy też nowe rozwiązania techniczne.

fot. Baselworld 2014 - nowy pawilon firmy Patek Philippe

Wydaje się, że z tegorocznych targów Baselworld trudno byłoby wskazać takie wiodące czasomierze, czy też szczególne konstrukcje ich mechanizmów, albo unikatowe, zachwycające ich wzornictwo. Tym najważniejszym, najczęściej dyskutowanym faktem, było na pewno nowe, jak stwierdzali niektórzy zachwycające stoisko marki Patek Philippe. Co ważne, na stoisku marki, w dalszym ciągu właśnie zegarki „grały pierwsze skrzypce”. Zmieniony dopiero w tym roku „bus” był najczęściej poruszanym tematem wśród targowych gości, a także przez wszystkich branżystów. W roku ubiegłym, gdy to z powodu (lub przy okazji) zmiany hal targowych i miejsc prezentacji, większa liczba firm zmieniła swoje stoiska, prezentacja Patka, zlokalizowana w tym samym miejscu, pozostała w swojej dotychczasowej postaci. Czy było to zamierzone działanie firmy z Genewy? Nie wiadomo, ale w ubiegłym roku zmiana taka, na pewno nie byłaby tak akcentowana, a do tego, gdyby nie tegoroczne transformacja wystawiennicza, to… o czym byśmy teraz Państwa informowali?

fot. Baselworld 2014 - nowy pawilon firmy Patek Philippe

fot. Baselworld 2014 - nowy pawilon firmy Patek Philippe

fot. Baselworld Daily News. Informacja o nowym pawilonie firmy Patek PhilippeZe względu na prestiż marki, doskonałą lokalizację stoiska i wyraźną jego zmianę, metamorfoza miejsca prezentacji zegarków tej marki była tematem gorącym. Może stało się tak także w efekcie działań pionu marketingowego firmy, bo szczegóły dotyczące budowy stoiska znalazły się choćby w „codzienniku” targowym – magazynie Baselword Daily News. Nie próbując oceniać, czy wgłębiać się w rolę architektów, albo specjalistów od wzornictwa przemysłowego, poniżej pozwalamy sobie na drobny skrót z tego właśnie, wskazanego opracowania. W ten sposób każdy z Państwa może wyrobić sobie swoją własną opinię w tym temacie.

Życzymy miłej lektury.

 

TECHNOLOGICZNA INNOWACJA I ELEGANCJA
Patek Philippe przedstawia swój nowy targowy pawilon

Patek Philippe zaznacza swoją obecność na tegorocznej wystawie Baselworld poprzez nowe stoisko - zastępując poprzednią jego wersję używaną od 1999 roku. Przejrzysty i jasny pawilon jest efektem przyjętej koncepcji architektonicznej – jako wielkiej przezroczystej szklanej osłony . W ten sposób marka najlepiej ukazuje piękno swoich zegarków – emitowane wraz ze światłem na zewnątrz – w kierunku gości, w momencie, gdy wnętrze pawilonu kryje tętniącą życiem, aktywną - zegarkową firmę, w trakcie najważniejszej branżowej wystawy.

Mimo, że Patek Philippe pozostaje w swoim dotychczasowym miejscu w hali 11.0, to powierzchnia zajmowanego przez niego terenu wzrosła do 630 m2, a całkowita powierzchnia użytkowa, która wcześniej wynosiła 955 m2, teraz urosła 1500 m2 i jest rozłożona na trzech poziomach . Ta powiększona przestrzeń mieści różne funkcjonalne i wystawowe pomieszczenia, w tym 16 na zewnątrz stojących gablot. Kilkanaście pokoi sprzedaży, kilka sal konferencyjnych oraz restaurację. Architekt Ottavio Di Blasi wybrał szkło i stal jako podstawowe materiały dla wykonania pawilonu: 117 szklanych elementów o wadze 70 ton było montowanych na konstrukcji wykonanej z 125 ton stali, w tym także do budowy szklanego mającego 600 m2 balonu. Wystrój salonów jest zgodny z koncepcją butików marki Patek Philippe. Gabloty są widoczne dla publiczności z zewnątrz pawilonu i zaskakują sposobem prezentacji kolekcji marki, liczącej w sumie 198 zegarków. Innowacyjna prezentacja poświęcona mechanizmom zawiera 50 różnych modeli, ze szczegółową informacją o nich. Dodatkowa, wydzielona powierzchnia 35 m2 wewnątrz, jest poświęcona na prezentację wyjątkowych wytworów rzemiosła zegarmistrzowskiego. "Dla naszych klientów nowy pawilon jest wskazówką, że staramy się przyjąć ich, w jeszcze lepszych warunkach" - powiedział Thierry Stern - Prezydent marki Patek Philippe.

fot. Baselworld Daily News - informacja o nowym pawilonie firmy Patek Philippe

Polecamy także:

CERTINA - DS Podium Chronograph FIA World Rally Championship (WRC) Limited Edition 2017
CERTINA - DS Podium Chronograph FIA World Rally Championship (WRC) Limited Edition 2017
Początki jednej z moich ulubionych firm zegarkowych, czyli Certiny, sięgają XIX wieku, kiedy to w 1888 roku bracia Adolf i Alfred Kurth założyli przedsiębiorstwo Kurth Freres SA w szwajcarskiej miejscowości Grenchen. Firma od początku istnienia rozwi
IWC Portugieser Chronograph Classic – nowa edycja 2017
IWC Portugieser Chronograph Classic – nowa edycja 2017
International Watch Company to szwajcarska firma zegarmistrzowska, którą założył amerykański inżynier z Bostonu, Florentine Ariosto Jones, w 1868 roku. Początki były niełatwe. Działalność i plany Jonesa komplikowały wysokie cła. Firma dwukrotnie niem
Omega z nową fabryką! Marka z dumą prezentuje fabrykę w szwajcarskim Bienne
Omega z nową fabryką! Marka z dumą prezentuje fabrykę w szwajcarskim Bienne
Drugiego listopada 2017 roku marka Omega uroczyście otworzyła podwoje swojej nowej fabryki. Premiera nowego obiektu ma dla słynącej z wdrażania innowacyjnych rozwiązań i jakości wykonania marki także znaczenie symboliczne – to początek kolejnego rozd
Warsztaty dla Przedszkolaków – zabawa i nauka oraz świat pomiaru czasu oczami dzieci!
Warsztaty dla Przedszkolaków – zabawa i nauka oraz świat pomiaru czasu oczami dzieci!
1 marca 2017 roku na zaproszenie Pani Marty Aksman, troje - jeszcze niezbyt zaprawionych w boju prelegentów - udało się do warszawskiego Przedszkola numer 108 „Tęczowy promyk”, by zmierzyć się z głodnymi wiedzy pięciolatkami. Nie tylko dorośli pragną
Magazyn Zegarki i Pasja NR 3 – już dostępny! Październik - Grudzień 2017
Magazyn Zegarki i Pasja NR 3 – już dostępny! Październik - Grudzień 2017
Pobierz Magazyn Zegarki i Pasja NR 3 Jako profesjonalny polski portal branżowy od dłuższego czasu regularnie prezentujemy publikacje dotyczące nowości ze świata czasomierzy, a także dostarczamy naszym Czytelnikom najnowszych informacji z branży zegar
Magazyn ZIP NR 4

MAGAZYN ZIP NR 4

ZEGARKI I PASJA NA YOUTUBE

REKLAMA

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

Glycine

REKLAMA

Epos

REKLAMA

Partner Czasocholicy

PARTNER

Doxa

REKLAMA

Junghans

REKLAMA

Alpina

REKLAMA

Seiko SeikoSeiko

REKLAMA

Aerowatch

REKLAMA

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

Longines i młode adeptki tenisa
Longines i młode adeptki tenisa
18.04.2014
Chopard partnerem Porsche Motorspor...
Chopard partnerem Porsche Motorspor...
01.05.2014

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Balticus
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Montblanc
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tag Hauer
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Vostok Europe
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco