Zegarki się reklamują!

POWRÓT 09.05.2016 Wiadomości
Zegarki się reklamują!

Od czasu do czasu w drukowanych mediach – zwykle w kolorowych magazynach pojawiają się reklamy oferowanych na naszym rynku marek zegarkowych. W formie banerów pojawiają się one oczywiście także w elektronicznych mediach – choćby na takim portalu jak nasz – Zegarki i Pasja.

Co ważne, wydaje się, że elektroniczne źródła informacji, tak portale branżowe, jak i ogólne o stylu życia, przejmują coraz znaczniejszy procent odbiorców tego rodzaju reklam, a firmy branżowe też coraz przychylniej spoglądają na tego rodzaju reklamy marek i konkretnych produktów.




Poniżej chcemy zatrzymać się jednak tylko nad reklamami firm zegarkowych pojawiających się w drukowanych mediach. Są one zdecydowanie stabilniejsze – z grafiką wyznaczaną na dłuższy czas, dzięki czemu łatwiej o ich analizę. Warto zastanowić się nad ich wymową, sposobem przedstawienia zegarków i marki, dopasowania do profilu czytelnika i ogólnej koncepcji wizualnej.

Dzięki takiej analizie łatwiej będzie dostrzec ogólne kierunki wyznaczane przez aktualnie najlepsze sposoby dotarcia do czytelników, czy też współczesne metody promocji.

Wydaje się, że przy takiej analizie nie będzie można uciec (a wręcz przyjąć) od sposobu omawiania tematu poprzez przedstawienie kolejnych zegarkowych marek. Jako, że najłatwiej jest na nam dotrzeć do firm współpracujących z portalem Zegarki i Pasja, oraz marek, które ostatnio zdecydowały się wesprzeć wydanie klubowego albumu, którego wykonania się podjęliśmy, to na ich podstawie staramy się przedstawić pewną charakterystykę reklam zegarkowych.

Reklama zegarków Glycine

Pomysł prezentacji reklam zegarkowych pojawił się, gdy wyjeżdżając na majówkę, łatwo było wziąć w ręce (co też się stało) jedno z pism o tematyce historycznej. Na jego okładce prezentowana była reklama zegarków marki Glycine. Super reklama – świetna wizualizacja, ciekawe hasło, dobrze widoczny zegarek.








Mistrzostwo świata! (na długo przed Olimpiadą i Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej)


Do tego jeszcze, wizualizacja dzięki odcieniowi historycznemu doskonale dopasowana do profilu pisma, a prezentowany zegarek tematycznie także do niej dopasowany.



W wizualizacjach reklamowych każda z marek, niezależnie od wielkości budżetu reklamowego i branżowego doświadczenia ma równe szanse, a ciekawie przygotowane reklamy i interesująca ich tematyka może doskonale wspierać sprzedaż każdego z produktów.


Jako, że także w drugą stronę - zepsuta reklama może osłabić sprzedaż, to niestety zegarkowe firmy do przygotowania reklam podchodzą bardzo konserwatywnie, nie odważając się na ryzykowne kampanie.



W takim razie zaczynamy.

Glycine z Airmanem
Oczywiście zaczynamy od kolejnych kilku słów o zaprezentowanej powyżej reklamie zegarków marki Glycine.
Zwracająca uwagę grafika, doskonale dopasowany do niej tematycznie, doskonale widoczny zegarek, świetne hasło. Działanie promocyjne na pewno warte kontynuowania i naśladowania.

Reklamy zegarków Citizen








Citizen. Był z Jerzym Dudkiem, jest sam zegarek


Chyba wszyscy zauważali reklamy marki Citizen, na których w wizualizacjach rolę główną „grał” Jerzy Dudek? Co więcej można było wręcz odnieść wrażenie, że była to reklama samego Jerzego Dudka, a zegarek stanowił dla tej reklamy dodatek.


Mało tego zegarka na wizualizacji, zdecydowanie mało!

Do klubowego albumu firma Citizen przekazała inną reklamę.



Czyżby w tym roku coś się zmieniło?


Może jednak to nie tylko kwestia albumu klubowego, dla którego typowo zegarkowy przekaz wydaje się być cenniejszy?

Reklamy zegarków Maurice Lacroix





Maurice Lacroix. FC Barcelona i… kobiety


Współpraca zegarkowej firmy i jednego z najlepiej rozpoznawalnych drużyn piłki kopanej na pewno warta jest promocyjnego wykorzystania. Obecna wizualizacja jest jedną z kolejnych zaprezentowanych dla prezentacji zegarków. Na pewno warta podkreślenia jest jej dynamika, oraz swego rodzaju równowaga pomiędzy wskazaniem piłkarskiego klubu (kolorystyka całości), jego reprezentantów – piłkarzy, a z drugiej strony zegarka.
Bardzo ładna, ciekawa i skupiająca uwagę reklama zegarków.

Jednak wobec wprowadzenia ostatnio do oferty Maurice Lacroix nowej linii zegarków damskich – Fiaba calendar, producent musiał przewidzieć także wizualizację reklamową dla zegarków damskich, dla których piłkarskie odwołania raczej nie są wskazane z punktu widzenia efektów promocyjnych.




Elegancki samochód cabrio, ładna, ciekawie ubrana kobieta i wyraźnie pokazany zegarek. To co prezentujemy, to tylko zestawienie wizualizacji – reklamy na tej bazie pewnie będą pojawiać się pod koniec roku.

Reklama zegarków Roamer





Roamer. Zegarek i ambasador


Zegarek mechaniczny z otwartym sercem – otworem na tarczy pokazującym pracujący balans mechanizmu zegarka. Ciekawe! Takich zegarków do tej pory firma Roamer nie pokazywała, takimi zegarkami do tej pory się nie szczyciła. Do tego polski ambasador marki.


Zawsze warto chwalić!


Dobrze, że na potrzeby albumu Roamer zdecydował się na dwustronną reklamę, fajnie, że tak to wyszło.

Reklama zegarków Seiko





Seiko. Grand Seiko


Tak ładnego zegarka jakim jest ten model Seiko, nie potrzeba prezentować z żadnym ambasadorem.


Z drugiej strony ciekawe, że firma, która ma tak wielkie „parcie na technikę” w reklamie prezentuje klasyczny mechaniczny zegarek. Nie Kinetic, nie „satelita”, nie Spring Drive, ale klasyczny mechanik?
No może nie taki klasyczny – w końcu to zegarek z mechanizmem o częstotliwości 36 000 wahnięć.


Wybór wizualizacji, to pewnie kwestia ukierunkowania na klubowiczów.


Doskonała!


W każdym razie, tak jak wspomniano na wstępie - zegarek bardzo ładny, a koncepcja reklamy ciekawa.

Reklama zegarków Frederique Constant





Frederique Constant. Slimline Manufacture Perpetual Calendar


Firma Frederique Constant w reklamie wspierającej wydanie albumu klubowego prezentuje zegarek z wiecznym kalendarzem. W takim zestawieniu: „wieczny kalendarz – rocznica klubowa”, można zobaczyć swego rodzaju ukłon w stosunku do 10 lat istnienia Klubu. Wybór doskonały, zegarek rewelacyjny.

Czegóż chcieć więcej?

Reklama zegarków Oris




Oris. Real watches for Real people


Można byłoby zastanawiać się, czy aby hasła: „Real watches for Real people” - walki z podróbkami marka Oris sobie trochę nie przywłaszczyła? Jednak tak naprawdę to należy jej dziękować, że wszędzie i tak szeroko Oris przypomina o wartości oryginalnych zegarków. Także w albumie klubowym do którego kierowana jest ta reklama warto to robić. Toż Klub Miłośników Zegarów i Zegarków jako jedyny w Polsce zorganizował w roku 2007 publiczne walcowanie podróbek zegarków.

Czyż to nie doskonałe przypomnienie tegoż faktu?


Do tego doskonały zegarek- świetnie!


To na razie tyle, choć jeszcze ani wszystkich firm reklamujących się katalogu nie wskazano, ani wszystkie te co z portalem współpracują nie zostały wymienione.
Są także firmy modowe, które trochę specjalnie pominęliśmy.


Często narzekamy na monotonną ofertę naszego zegarkowego rynku, jednak jak widać po powyższym przedstawieniu reklam (a właściwie listy brakujących marek), z tą różnorodnością nie jest aż tak źle.
Jeśli tylko niniejszy materiał będzie się cieszył powodzeniem, to obiecujemy kontynuację tematu.




Władysław Meller



Polecamy także:

Zegarki Omega, które nosił James Bond od 1995 roku
Zegarki Omega, które nosił James Bond od 1995 roku
Wprawdzie nie jesteśmy w przededniu wejścia na ekrany nowej części przygód Agenta Jej Królewskiej Mości, ale 9 marca 2017 roku w hotelu Beekman w Nowym Jorku zorganizowano ekskluzywne spotkanie marki Omega - gwiazdą wieczoru był Daniel Craig. Eleganc ...
Zegarkowa firma Invicta chronometrażystą Rajdu Harpagan
Zegarkowa firma Invicta chronometrażystą Rajdu Harpagan
Jak informuje właściciel firmy Morwa – oficjalnego przedstawiciela marki Invicta w Polsce, chronometrażystą Ekstremalnego Rajdu na Orientację HARPAGAN-54, który odbędzie się na Kaszubach - w miejscowości Szemud, w dniach 20-22 października 2017 roku ...
CERTINA DS Action Diver Chronograph – prawdziwy „diving watch”
CERTINA DS Action Diver Chronograph – prawdziwy „diving watch”
Certina to jedna z nielicznych zegarkowych marek szwajcarskich, która możliwa była do zdobycia w naszym kraju w czasach komunistycznych, kiedy królowały u nas sowieckie czasomierze. Firma buduje swój wizerunek już od 1888 roku. Dziś funkcjonując w ra ...
AEROWATCH Renaissance Big Mechanical
AEROWATCH Renaissance Big Mechanical
Pisałem przy okazji recenzji modelu 7 Time Zones – że czasomierze marki Aerowatch są rozpoznawalne, że firma wypracowała swój styl. Zegarki o klasycznym wyglądzie, ale jednak charakterystyczne. Nie inaczej jest w przypadku kolejnego reprezentanta lin ...
Pilot Mark XVIII z IWC. Tradycja zobowiązuje!
Pilot Mark XVIII z IWC. Tradycja zobowiązuje!
Tak się złożyło, że zegarki IWC z Schaffhausen nieczęsto goszczą na łamach naszego portalu. To zapewne trzeba zmienić bo firma wspaniała, a czasomierze ze wszech miar zacne i ciekawe. Dziś jest doskonała okazja dla pierwszego kroku na drodze do częst ...

Tagi:

ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOKU

Junghans

REKLAMA

Alpina

REKLAMA

Partner KMIZ

PARTNER

Aerowatch

REKLAMA

Seiko SeikoSeiko

REKLAMA

Glycine

REKLAMA

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Kalendarium ewolucji mechanizmów

Doxa

REKLAMA

Epos

REKLAMA

Instagram

Zegarki i pasja na Instagramie

OMEGA Globemaster: pierwszy w histo...
OMEGA Globemaster: pierwszy w histo...
01.05.2016
Chronos-Art. Nowe wyzwania!
Chronos-Art. Nowe wyzwania!
13.05.2016

Podstrony producentów

Brand - Aerowatch
Brand - Alpina
Brand - Atlantic
Brand - Audemars Piguet
Brand - Aviator Swiss Made
Brand - Balticus
Brand - Bulova
Brand - Carl F. Bucherer
Brand - Certina
Brand - Chopard
Brand - Citizen
Brand - Czapek Geneve
Brand - Davosa
Brand - Doxa
Brand - Epos
Brand - Eterna
Brand - Frederique Constant
Brand - Glycine
Brand - Junghans
Brand - Longines
Brand - Maurice Lacroix
Brand - MeisterSinger
Brand - Montblanc
Brand - Movado
Brand - Omega
Brand - Orient
Brand - Oris
Brand - Polpora
Brand - Rado
Brand - Roamer
Brand - Schaumburg
Brand - Seiko
Brand - Steinhart
Brand - Tag Hauer
Brand - Tissot
Brand - Ulysse Nardin
Brand - Victorinox
Brand - Vostok Europe
Brand - Xicorr
Dołącz do naszego newslettera
i bądź zawsze na bieżąco